eArşiv@Adu

Proje yaklaşımı ve okul öncesi dönemdeki yeri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özkubat, Seda
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:41:17Z
dc.date.available 2016-03-24T07:41:17Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Özkubat, S. (2013).Proje yaklaşımı ve okul öncesi dönemdeki yeri.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1),36-44. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_haziran/38_seda%20ozkubat/38_sedaozkubat_SF.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2783
dc.description.abstract Çocukların ilgileri doğrultusunda belirlenmiş eğitsel değeri olan herhangi bir konunun derinlemesine incelenmesi olarak tanımlanan proje yaklaşımı, son yıllarda okul öncesi eğitimde sıklıkla yer almaya başlamıştır. Merak ve keşfetme duygusunun oldukça yüksek oranda yaşandığı bu dönemde uygulanan proje yaklaşımlı eğitim programları çocukların tüm gelişim alanlarını desteklemekte, aynı zamanda sorgulayıcı, araştıran, neden sonuç ilişkisi kurabilen, özgüveni yüksek, sorumluluk sahibi, yaratıcı bireylerin yetişmesinde etkili olmaktadır. Proje çalışmaları aracılığıyla eğitim sürecine aktif katılım sağlayan çocuklarda kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi sağlanmaktadır. Bu çalışma ile proje yaklaşımına dayalı eğitimin tanımı ve içeriği, iyi bir proje yaklaşımlı eğitim programında olması gereken özellikler ve proje yaklaşımının çocuk gelişimine etkilerine değinilerek bu konulara dikkat çekilmesi amaçlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The project approaches defined as a thorough examination of any subject with instructional value selected according to children’s interests has been frequently included in preschool education in recent years. Projectbased education programs in preschool, a period of high curiosity and sense of wonder, promote child development in all domains and, at the same time, are effective in raising inquisitive, investigative, responsible and creative individuals who can establish cause and effect relationships and have high self-esteem. Permanent learning occurs in children who actively participate in the learning process through project activities. This study aimed to discuss the definition and meaning of project-based education, the characteristics of a good project-based education program and the effects of the project approach to child development, as well as, to raise awareness on the subject. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Proje Yaklaşımı tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Eğitim tr_TR
dc.subject Öğrenme Yaşantıları tr_TR
dc.subject Project Approach tr_TR
dc.subject Preschool Education tr_TR
dc.subject Learning Experience tr_TR
dc.title Proje yaklaşımı ve okul öncesi dönemdeki yeri tr_TR
dc.title.alternative The project approach and its place in preschool education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR240048 tr_TR
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Öğretmeni tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 36 tr_TR
dc.identifier.endpage 44 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster