eArşiv@Adu

Öğretmen eğitiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı : mevcut ve beklenen durum

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Turan, Zeynep
dc.contributor.author Küçük, Sevda
dc.contributor.author Gündoğdu, Kerim
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:38:07Z
dc.date.available 2016-03-24T07:38:07Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Turan, Z., Küçük, S., Gündoğdu, K. (2013).Öğretmen eğitiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı: mevcut ve beklenen durum.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1),1-9. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_haziran/10a_2013_z_turan_SF.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2780
dc.description.abstract Teknolojinin hayatın her alanında yer aldığı günümüzde, eğitimde teknoloji entegrasyonunun başarılı bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için öğretmenlerin bu teknolojileri iyi bir şekilde kullanması gerektiği kadar, onları yetiştiren öğretim üyelerinin de derslerini teknoloji ile bütünleştirmeleri önemlidir. Bu çalışmada eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim üyelerinin bilişim teknolojilerini mevcut kullanım durumlarının ortaya çıkarılarak ihtiyaç ve beklentilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi’nde görev yapan 75 öğretim üyesinden anket aracılığıyla veri toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel ve kestirimsel istatistiksel hesaplama yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğretim üyelerinin bilgisayar ve projeksiyon gibi temel teknolojik araçları etkileşimli tahta ve kamera gibi daha karmaşık araçlara göre daha çok kullandıklarını göstermiştir. Benzer şekilde öğretim teknolojisi olarak kelime işlemci ve sunum programları gibi daha temel programların, eğitsel oyunlar ve sosyal ağlar gibi daha gelişmiş araçlara göre daha fazla tercih edildiği gözlenmiştir. Ayrıca donanım ve hizmet içi eğitim yetersizliği gibi faktörlerin sınıflarda teknoloji entegrasyonunu engelleyen en önemli etmenler olduğu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Today, technology is in every area of life so that it is important to train pre-service teachers in technological educational environments. In this context, teacher trainers have an important role on training quality preservice teachers. The purpose of this study is to investigate and to reveal the needs and expectations of current technology use in pre-service teacher education. In this respect data were collected from 75 faculty members from Ataturk University Kâzım Karabekir Education Faculty, in Erzurum province. Descriptive and inferential statistical methods are used to analyze data. Findings suggest that, teacher trainers use basic technological tools such as computers and projectors more than complex technologies such as camera and smartboards. Similarly, it is observed that, teacher educators prefer basic computer softwares such as wordprocessors and basic presentation programs more than complex ones such as educational games and social networking tools and websites. Additionally, the lack of equipment and in-service training are the basic barriers to integrate technology into the teacher education curricula in teacher training institutions in Turkey. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretmen Eğitimi tr_TR
dc.subject Eğitim Fakülteleri tr_TR
dc.subject Bilişim Teknolojileri tr_TR
dc.subject İhtiyaç Analizi tr_TR
dc.subject Teacher Education tr_TR
dc.subject Education Faculty tr_TR
dc.subject Information Technologies tr_TR
dc.subject Need Analysis tr_TR
dc.title Öğretmen eğitiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı : mevcut ve beklenen durum tr_TR
dc.title.alternative Use of information technology in teacher education : current and expected status tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR168274 tr_TR
dc.contributor.authorID TR111741 tr_TR
dc.contributor.authorID TR4781 tr_TR
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 9 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster