Araştırmada öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından ortaöğretim öğretmenlerinin öğretme sürecindeki
davranışları irdelenmiştir. Bu amaçla, 667 lise öğrencisi ile bu öğrencilerin ders aldığı 121 öğretmene,
Saracaloğlu tarafından geliştirilen “Sınıf İçi Öğretmen Davranışları Ölçeği” (SÖDÖ) uygulanmıştır.
Araştırmada verilerin yüzde dökümleri alınmış, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum
değerleri hesaplanmıştır. Verilere alt problemler doğrultusunda ANOVA, t, Scheffe ve LSD testleri
uygulanmıştır. Bulgular incelendiğinde, öğretmenler etkili sınıf-içi davranışlar gösterme konusunda kendilerini
yeterli görürken, etkileşimin diğer tarafında bulunan öğrenciler bunun tersi görüşe sahiptir. Sonuç olarak;
ortaöğretim öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine ilişkin görüşlerinin mevcut durumu yansıtmadığı
görülmektedir. Bu konuya ilişkin öğretmenlere farkındalık kazandırılmalıdır.
In this study, high school teachers’ behaviors examined with respect to students’ and teachers’ views. For this
aim, “Teacher Behaviors in Classroom Scale”, which is developed by Saracaloğlu, was applied to 667 high
school students and 121 teachers. Percent, average, standard deviation, minimum and maximum scores
calculated for data analysis. ANOVA, t, Scheffe and LSD analysis was occurred according to the subproblems.
When we examine the findings, it is seen that teachers think they are “sufficient” for effective
classroom behaviors; however, students, who are on the other side of the interaction, have the opposite
view. As a result, teachers’ opinions about learning-teaching process do not reflect the actual case. Teachers
awareness about this concept should be increased.