eArşiv@Adu

İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenme stilleri ile sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Işık, Gamze
dc.contributor.author Yenice, Nilgün
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:36:35Z
dc.date.available 2016-03-24T07:36:35Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Işık, G., Yenice, N. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenme stilleri ile sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 60-73. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2778
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenme stillerinin tespit edilmesi ve öğrencilerin öğrenme stilleri ile sahip oldukları sorgulayıcı öğrenme becerileri arasında bir ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Ayrıca öğrencilerin öğrenme stilleri ile sorgulayıcı öğrenme becerilerinin, öğrencilerin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Veri toplama araçları Aydın İlinde bulunan ilköğretim okullarından 947, 6., 7. ve 8. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerinin ve sorgulayıcı öğrenme becerilerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin öğrenme stilleri sosyoekonomik düzeye göre farklılık göstermezken, sorgulayıcı öğrenme becerileri toplam puanları bakımından farklılık göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin ayrıştıran ve değiştiren öğrenme stilleri ile sorgulayıcı öğrenme becerileri arasında düşük düzeyde, negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu, özümseyen ve yerleştiren öğrenme stilleri ile sorgulayıcı öğrenme becerileri arasında ise düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this study is to determine 6th,7th and 8th grade elementary students’ learning styles and relationship with their inquiry based learning skills. It is examined if there is a difference in 6th,7th and 8th grade elementary students’ inquiry based learning skills in terms of their genders, grade levels and socioeconomical status. Data gathering tools applied to 947 6th, 7th and 8th grade students in center district of Aydın city. Depending on research results, it could be said that there is a significant difference between students’ learning styles and inquiry learning skills based on gender and grade level. No significant difference found in students’ learning styles based on their socio-economical status while a significant difference found in students’ inquiry learning skill points based on their socio-economical status. Also low level negative relationship found between diverger, assimilator subscales and inquiry learning skills. A low level, positive relationship found between converger, accommodator subscales and inquiry based learning skills. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğrenme Stili tr_TR
dc.subject Sorgulayıcı Öğrenme Becerisi tr_TR
dc.subject İlköğretim Öğrencileri tr_TR
dc.subject Fen Bilgisi Eğitimi tr_TR
dc.subject Learning Style tr_TR
dc.subject Inquiry Learning Skill tr_TR
dc.subject Elementary Students tr_TR
dc.subject Science Education tr_TR
dc.title İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenme stilleri ile sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative Determination of relationship between 6th, 7th and 8th grade elementary students’ learning styles and their inquiry learning tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR150339 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 60 tr_TR
dc.identifier.endpage 73 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster