Bu araştırmanın temel amacı İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenme stillerinin tespit edilmesi ve
öğrencilerin öğrenme stilleri ile sahip oldukları sorgulayıcı öğrenme becerileri arasında bir ilişki olup
olmadığının belirlenmesidir. Ayrıca öğrencilerin öğrenme stilleri ile sorgulayıcı öğrenme becerilerinin,
öğrencilerin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Veri toplama araçları
Aydın İlinde bulunan ilköğretim okullarından 947, 6., 7. ve 8. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerinin ve sorgulayıcı öğrenme becerilerinin cinsiyet
ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin öğrenme stilleri
sosyoekonomik düzeye göre farklılık göstermezken, sorgulayıcı öğrenme becerileri toplam puanları
bakımından farklılık göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin ayrıştıran ve değiştiren öğrenme stilleri ile sorgulayıcı
öğrenme becerileri arasında düşük düzeyde, negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu, özümseyen ve yerleştiren
öğrenme stilleri ile sorgulayıcı öğrenme becerileri arasında ise düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki
olduğu tespit edilmiştir.
The main purpose of this study is to determine 6th,7th and 8th grade elementary students’ learning styles and
relationship with their inquiry based learning skills. It is examined if there is a difference in 6th,7th and 8th
grade elementary students’ inquiry based learning skills in terms of their genders, grade levels and socioeconomical
status. Data gathering tools applied to 947 6th, 7th and 8th grade students in center district of
Aydın city. Depending on research results, it could be said that there is a significant difference between
students’ learning styles and inquiry learning skills based on gender and grade level. No significant difference
found in students’ learning styles based on their socio-economical status while a significant difference found
in students’ inquiry learning skill points based on their socio-economical status. Also low level negative
relationship found between diverger, assimilator subscales and inquiry learning skills. A low level, positive
relationship found between converger, accommodator subscales and inquiry based learning skills.