eArşiv@Adu

Fen bilgisi öğretmenlerinin tercih ettikleri öğretme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yenice, Nilgün
dc.contributor.author Gencel, İlke Evin
dc.contributor.author Saraçaloğlu, Asuman Seda
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:35:46Z
dc.date.available 2016-03-24T07:35:46Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Yenice, N., Gencel, İ.Evin., Saraçaloğlu, A.S. (2011). Fen bilgisi öğretmenlerinin tercih ettikleri öğretme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,2(1),63-76. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2011_c2/2011_aralik/26_yenice/26_Saracalo%C4%9Flu_Yenice_Gencel.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2777
dc.description.abstract Bu araştırma, fen bilgisi öğretmenlerinin tercih ettikleri öğretme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelemesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Aydın ili merkez ilçede görev yapmakta olan 78 fen bilgisi öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilen araştırmada, “Öğretme Stratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. 21 madde ve 3 alt boyuttan oluşan ölçme aracı ile elde edilen verilerin analizinde parametrik testlerden t-testi, nonparametrik testlerden Kruskal Wallis H-testi ve Mann-Whitney-U testi kullanılmıştır. Sonuç olarak; fen bilgisi öğretmenlerinin tercih ettikleri öğretme stratejilerinin görev yapılan okulun sosyo-ekonomik düzeyi, cinsiyet, mezun olunan eğitim kurumu, kıdem, hizmet içi eğitim alma durumu ve haftalık ders yükü değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract This research was conducted for analyzing science teachers’ choice of teaching strategies according to different variables. As a data collection tool, “Teaching Strategies Scale” was applied to 78 science teachers that carry out their duties in the central district of Aydın. The scale has 21 items and 3 sub-scales. In the analysis of the data, t-test which is one of the parametric tests and also Kruskal Wallis H-test and Mann- Whitney-U test which is one of the nonparametric tests were used. As a result, science teachers’ choice of teaching strategies do not show strategically significant difference according to socio-economic level, gender, graduated educational instituation, seniority, status of having in-service training, weekly course load. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Strateji tr_TR
dc.subject Öğretim Stratejisi tr_TR
dc.subject Fen Bilgisi Öğretmeni tr_TR
dc.subject Strategy tr_TR
dc.subject Teaching Strategy tr_TR
dc.subject Science Teacher tr_TR
dc.title Fen bilgisi öğretmenlerinin tercih ettikleri öğretme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of choice of teaching strategies of science teachers’ in terms of some variables tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR124523 tr_TR
dc.contributor.authorID TR150339 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 63 tr_TR
dc.identifier.endpage 76 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster