Bireylerin örgün eğitim sonrasındaki yaşantısı ve örgün eğitimden yararlanamayan bireylerin çağımızın
gerektirdiği bilgi ve beceriyi edinebilmesi, örgün eğitim sonrası eğitimle olanaklıdır. Bu nedenle halk eğitiminin
eğitim sistemi içerisindeki önemi artmıştır. Halk eğitimi, “yetişkin eğitimi”, “yaygın eğitim”, “toplum eğitimi”
gibi adlarla da gerçekleştirilen, yetişkinlere ve okul dışındakilere yönelmiş düzenli ve örgütlü bir eğitim çabası
olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de halk eğitiminin tarihsel gelişimi, halk eğitiminde karşılaşılan
sorunlar araştırılmış ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri belirtilmiştir.
In all people’s experience after formal education and people who can’t benefit from formal education can
obtain as required by information and ability are related to informal education. Thus, public education is
increase in importance within the education system. Public education which is performed with like “adult
education”, “informal education” and “public education” is expressed as a regular and organized educational
effort on adults and people who are situated out-of school. In this study, in Turkey, historical development of
public education, problems in public education and solutions to these problems about public education are
investigated and indicated.