eArşiv@Adu

Üniversite öğrencilerinin benlik saygı düzeyi ile ilişkili bazı değişkenlerin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Altıok, Hatice Öner
dc.contributor.author Ek, Nurcan
dc.contributor.author Koruklu, Nermin
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:34:42Z
dc.date.available 2016-03-24T07:34:42Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Altıok, Ö. H., Ek, N., Koruklu, N. (2010). Üniversite öğrencilerinin benlik saygı düzeyi ile ilişkili bazı değişkenlerin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 99-120. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2775
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin benlik saygıları ile ilişkili bazı değişkenlerin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu, Adnan Menderes Üniversitesinde öğrenim görmekte olan birinci ve son sınıf öğrencilerinden tesadüfü olarak seçilen 1335 kişiden oluşmuştur. Araştırmada veriler “Öğrenci Bilgi Formu” ve “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; t-testi ki-kare, varyans analizi, lojistik regresyon analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre kız öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri erkek öğrencilere göre daha yüksek çıkmıştır. Fakülte/yüksekokulda okuyan öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri 2 yıllık meslek yüksekokullarından daha yüksek bulunmuştur. Son sınıfta okuyan öğrencilerin benlik saygısı puanları birinci sınıfta okuyanlara göre daha yüksek çıkmıştır. Geriye doğru seçimli ikili lojistik regresyon analizine göre; yaş, son sınıfta okumak, yaşantıdan memnun olma ve gelecekten umutlu olma değişkenlerinin benlik saygısı puanları üzerine önemli düzeyde etkisi olduğu saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study was to examine some variables which related with self-esteem of the university students. The study included 1335 students between first and last grades of the Adnan Menderes University. Participants were selected randomly. “Demographic Data Form '' and ''Rosenberg Self Esteem Scale'' was used to get data. t-test, ki square, variance analyse, logical regression were used to analyze the data. Significance level was taken as 0.05. According to the results, self-esteem level of the girls is higher than the boys. Self-esteem level of four years faculty students is higher than two years high school students. Self-esteem level of last class students is higher than the first class students. According to the bilateral logical regression analyse age, attending to the last class, satisfaction about life, expectation about future have important effects on self-esteem of students. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Benlik Saygısı tr_TR
dc.subject Üniversite Öğrencisi tr_TR
dc.subject Ergenlik tr_TR
dc.subject Self Esteem tr_TR
dc.subject University Student tr_TR
dc.subject Adolescence tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinin benlik saygı düzeyi ile ilişkili bazı değişkenlerin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Üniversite öğrencilerinin benlik saygı düzeyi ile ilişkili bazı değişkenlerin incelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR125274 tr_TR
dc.contributor.authorID TR52583 tr_TR
dc.contributor.authorID TR150328 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 99 tr_TR
dc.identifier.endpage 120 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster