eArşiv@Adu

Toplumsal güç ilişkileri bağlamında okulda şiddeti çözümlemeye yönelik bir araştırma (Kastamonu ili örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Polat, Selda
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:32:46Z
dc.date.available 2016-03-24T07:32:46Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Polat, S. (2010). Toplumsal güç ilişkileri bağlamında okulda şiddeti çözümlemeye yönelik bir araştırma (Kastamonu ili örneği). Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 77-98. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2773
dc.description.abstract Bu çalışmada, okulda şiddet toplumsal güç ilişkileri temelinde çözümlenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, okul yöneticileri okulda şiddeti toplumsal güç ilişkileriyle ilişkili görmemektedirler. Okul yöneticileri okul şiddetini bireysel bir dışavurum olarak değerlendirmekte, okulda yaşanan şiddeti de mevcut toplumsal yapının kabul gördüğü yöntemlerle çözmeye çalışmaktadırlar. Okul yöneticilerinin şiddeti çözmek için kullandıkları yöntemler, kapitalist hegemonik yapının yeniden üretime hizmet etmekten başka bir işe yaramamaktadır. Bunun yanı sıra okul yöneticileri, eğitimcilerin öğrenciye şiddet uygulamasını bir öğretim yöntemi olarak doğru bulmaktadırlar. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Şiddet tr_TR
dc.subject Okul Şiddeti tr_TR
dc.subject Toplumsal Güç İlişkileri tr_TR
dc.title Toplumsal güç ilişkileri bağlamında okulda şiddeti çözümlemeye yönelik bir araştırma (Kastamonu ili örneği) tr_TR
dc.title.alternative A study intended to solve violence at school in the context of community power relations (Kastamonu province sample) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR22816 tr_TR
dc.contributor.department Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 77 tr_TR
dc.identifier.endpage 98 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster