Özet:
Bu çalışmada, okulda şiddet toplumsal güç ilişkileri temelinde çözümlenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, okul yöneticileri okulda şiddeti toplumsal güç ilişkileriyle ilişkili görmemektedirler. Okul yöneticileri okul şiddetini bireysel bir dışavurum olarak değerlendirmekte, okulda yaşanan şiddeti de mevcut toplumsal yapının kabul gördüğü yöntemlerle çözmeye çalışmaktadırlar. Okul yöneticilerinin şiddeti çözmek için kullandıkları yöntemler, kapitalist hegemonik yapının yeniden üretime hizmet etmekten başka bir işe yaramamaktadır. Bunun yanı sıra okul yöneticileri, eğitimcilerin öğrenciye şiddet uygulamasını bir öğretim yöntemi olarak doğru bulmaktadırlar.