eArşiv@Adu

Çocuk hakları sözleşmesine yönelik öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uçuş, Şükran
dc.contributor.author Şahin, Ali Ekber
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:28:05Z
dc.date.available 2016-03-24T07:28:05Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Uçuş, Ş., Şahin, E. A. (2012). Çocuk hakları sözleşmesine yönelik öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 25-41. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2767
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin okullarda uygulanması ve yaşatılmasına ilişkin öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Aydın ilinde aykırı ve aşırı durum örneklemesine göre iki ilkokul seçilerek, bu okullarda görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri ve okul yöneticileri katılmıştır. Araştırma verileri yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış, veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmada alt ve yüksek sosyo-ekonomik düzey okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin görüşlerine ilişkin bulgular ayrı ayrı ele alınarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre genel olarak öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin çocuk hakları konusunda yeterince bilgiye sahip olmadığı, doğrudan çocuk haklarına yönelik uygulamalar yapmadıkları, ders programında ele alındığı zaman öğrencilerle bu konuyu paylaştıklarını ifade etmişlerdir. tr_TR
dc.description.abstract This study aims at making an evaluation about teachers’ and school headmasters’ views about the application of The Convention of Children Rights and its principles on the primary school curricula and school life. Descriptive qualitative model form was used in this study. In this study, in order to collect teachers’ and school headmasters’ views, two schools which have totally different performances in terms of divergent and extreme sampling were chosen in Aydın, 2008-2009 academic year. Then interviews were made with school headmasters, elementary school teachers and teachers covering children rights related subjects in their classes. As a result, it is concluded that interviewees do not have enough information about the application of Children’s Rights Convention at schools. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çocuk Hakları tr_TR
dc.subject Çocuk Hakları Sözleşmesi tr_TR
dc.subject Sınıf Öğretmenlerinin ve Okul Yöneticilerinin Görüşleri tr_TR
dc.subject Children Rights tr_TR
dc.subject Convention of Children Rights tr_TR
dc.subject Views of Elementary Teachers and School managers (Headmasters) tr_TR
dc.title Çocuk hakları sözleşmesine yönelik öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Opinions of teachers and school headmasters about the convention of children rights tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR233674 tr_TR
dc.contributor.authorID TR8310 tr_TR
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 25 tr_TR
dc.identifier.endpage 41 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster