Bu araştırmanın amacı, Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin okullarda uygulanması ve yaşatılmasına ilişkin öğretmenlerin
ve okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma
modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Aydın ilinde aykırı ve aşırı durum
örneklemesine göre iki ilkokul seçilerek, bu okullarda görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri ve okul yöneticileri
katılmıştır. Araştırma verileri yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış, veriler betimsel analiz yoluyla
çözümlenmiştir. Araştırmada alt ve yüksek sosyo-ekonomik düzey okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ve
okul yöneticilerinin görüşlerine ilişkin bulgular ayrı ayrı ele alınarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre genel
olarak öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin çocuk hakları konusunda yeterince bilgiye sahip olmadığı, doğrudan
çocuk haklarına yönelik uygulamalar yapmadıkları, ders programında ele alındığı zaman öğrencilerle bu konuyu
paylaştıklarını ifade etmişlerdir.
This study aims at making an evaluation about teachers’ and school headmasters’ views about the application of
The Convention of Children Rights and its principles on the primary school curricula and school life. Descriptive
qualitative model form was used in this study. In this study, in order to collect teachers’ and school headmasters’
views, two schools which have totally different performances in terms of divergent and extreme sampling were
chosen in Aydın, 2008-2009 academic year. Then interviews were made with school headmasters, elementary
school teachers and teachers covering children rights related subjects in their classes. As a result, it is concluded
that interviewees do not have enough information about the application of Children’s Rights Convention at
schools.