eArsiv@Adu

Yapılandırmacı öğretim programına yönelik öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi (İzmir il örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Teyfur, Mehmet
dc.contributor.author Teyfur, Emine
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:27:44Z
dc.date.available 2016-03-24T07:27:44Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Teyfur, M., Teyfur, E. (2012). Yapılandırmacı öğretim programına yönelik öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi (İzmir il örneği). Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 66-81. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2766
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de 2004–2005 öğretim yılında, önce pilot okullarda daha sonra da bütün ülkede kademeli olarak uygulanmaya konulan yeni öğretim programının İzmir’deki yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaçla, İzmir ilinde 14 pilot ilköğretim okulunda görev yapan toplam 246 yönetici ve sınıf öğretmeninin görüşlerine başvurulmuştur. Verilerin toplanmasında, Çınar, Teyfur ve Teyfur tarafından 2006’da hazırlanan “Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı Değerlendirme Anketi” kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans (f), yüzde (%), standart sapma (ss), aritmetik ortalama (X), ikili grup karşılaştırmaları için t-testi (t) ve ikiden fazla grubun karşılaştırılmasında varyans analizi (F) yapılmıştır. Yapılandırmacı eğitim yaklaşımı eğitim sistemimizde önemli değişimlere temel oluşturmuştur. Bu yaklaşımın ne tür etkiler yaptığı konusunda yapılan çeşitli çalışmaların yapıldığı görülmektedir. Bu çalışmada yönetici ve öğretmenlerin bu yaklaşımı benimsedikleri görülmektedir. Fakat yöneticilerin ve öğretmenlerin okulların altyapı eksikliği ve sınıfların kalabalık olmasından kaynaklan sınıf yönetimi sorunlarının olduklarını belirtmişlerdir. tr_TR
dc.description.abstract Approach of constructive education has led to significant changes in our educational system. One may see that several studies have been done on the impacts of such an approach. The present study was conducted for this purpose. The purpose of this study is to evaluate the new curricula, firstly introduced in the 2004-2005 academic year in selected pilot schools and then in whole Turkey, according to the views of administrators and teachers. For this purpose, in the province of Izmir, total of 246 school managers working in 14 pilot primary schools and teachers have been consulted. The Constructivist Approach to Education Evaluation Questionnaire” which was developed by Çınar, Teyfur and Teyfur. As the data analysis, frequency (f), percentage (%), standard deviation (SD), arithmetic mean (X), t-test for two group comparisons (t) and more than two groups comparisons, analysis of variance (F) were performed. The present study indicates that both school managers and teachers adopt this approach but they also reported that the infra-structure of the schools were insufficient and there were problems in management of classroom due to crowded classrooms in the schools. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yapılandırmacı Yaklaşım tr_TR
dc.subject Öğretim Programı tr_TR
dc.subject Okul Müdürleri tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Constructivist Education tr_TR
dc.subject Curriculum tr_TR
dc.subject School Managers / Headteachers tr_TR
dc.subject Teachers tr_TR
dc.title Yapılandırmacı öğretim programına yönelik öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi (İzmir il örneği) tr_TR
dc.title.alternative Investigation of teachers and school administrators' views regarding the constructivist curricula (İzmir city sample) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR43408 tr_TR
dc.contributor.authorID TR50308 tr_TR
dc.contributor.department Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğirim Yönetimi, Teftişi, Ekonomisi ve Planlaması tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 66 tr_TR
dc.identifier.endpage 81 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account