eArşiv@Adu

İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin sınıflarındaki denetim uygulamalarına ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uçar, Rezzan
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:27:23Z
dc.date.available 2016-03-24T07:27:23Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Uçar, R. (2012). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin sınıflarındaki denetim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 82-96. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2765
dc.description.abstract Bu araştırmada ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin sınıflarındaki denetim uygulamalarına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitimöğretim yılında Diyarbakır İl Merkezinde görev yapan 15 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde; betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada; öğretmenler, denetim yapılırken denetmenlerin okulun içinde bulunduğu şartları dikkate aldıklarını, denetmenlerin genellikle denetimin amacını kendileriyle önceden paylaşmadıklarını, demokratik liderlik davranışı göstermediklerini, denetimlerin işlerine olan motivasyonlarına ve mesleki gelişimlerine katkı sağlamadığını, denetim sonunda yapılan değerlendirmelerde objektif kriterlerin dikkate alınmadığını, rehberlik ve denetim için ayrılan sürenin yetersiz olduğunu, denetim uygulamalarında; zaman yetersizliği, programın yetiştirilememesi, denetmenlerin tutumu, sınıfların kalabalık olması, denetmenlerin rehberliğe gitmeden denetime gitmeleri ve denetim sürecinin yapısı gibi sorunlar yaşandığını belirtmişlerdir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, primary school teachers' views points about the application of supervision in their classroom were examined. The research were carried out in the screening model among 15 teachers working at the center primary schools of Diyarbakır in 2011-2012 education year. The data were collected through interview form which developed by researcher. In this study, the data obtained were analyzed via descriptive analysis technique. According to the results of this research, teacher stated that inspectors took account of school conditions, engaged in communication with them during the inspection process but they didn't share the inspection aim in advance. They didn't perform democratic leadership attitudes either also inspections didn't contribute to their carreer development adding that the time for the guidance and inspection were inadequate. Besides teachers' most important problems faced in practice were; insufficient time allocated for supervision, limited time to complete all the curriculum, supervisors' attitudes, crowded classes, inspector inspect without required guidance and structure of inspection process. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Denetim tr_TR
dc.subject Denetmen tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject İlköğretim Okulları tr_TR
dc.subject Supervision tr_TR
dc.subject Supervisor tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.subject Primary Schools tr_TR
dc.title İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin sınıflarındaki denetim uygulamalarına ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The views of pimary school teachers on inspection practices in their classroom tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 82 tr_TR
dc.identifier.endpage 96 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster