Bu araştırmada ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin sınıflarındaki denetim uygulamalarına ilişkin
görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitimöğretim
yılında Diyarbakır İl Merkezinde görev yapan 15 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın verileri,
araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin
çözümlenmesinde; betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada; öğretmenler, denetim yapılırken
denetmenlerin okulun içinde bulunduğu şartları dikkate aldıklarını, denetmenlerin genellikle denetimin
amacını kendileriyle önceden paylaşmadıklarını, demokratik liderlik davranışı göstermediklerini, denetimlerin
işlerine olan motivasyonlarına ve mesleki gelişimlerine katkı sağlamadığını, denetim sonunda yapılan
değerlendirmelerde objektif kriterlerin dikkate alınmadığını, rehberlik ve denetim için ayrılan sürenin yetersiz
olduğunu, denetim uygulamalarında; zaman yetersizliği, programın yetiştirilememesi, denetmenlerin tutumu,
sınıfların kalabalık olması, denetmenlerin rehberliğe gitmeden denetime gitmeleri ve denetim sürecinin yapısı
gibi sorunlar yaşandığını belirtmişlerdir.
In this study, primary school teachers' views points about the application of supervision in their classroom
were examined. The research were carried out in the screening model among 15 teachers working at the
center primary schools of Diyarbakır in 2011-2012 education year. The data were collected through interview
form which developed by researcher. In this study, the data obtained were analyzed via descriptive analysis
technique. According to the results of this research, teacher stated that inspectors took account of school
conditions, engaged in communication with them during the inspection process but they didn't share the
inspection aim in advance. They didn't perform democratic leadership attitudes either also inspections didn't
contribute to their carreer development adding that the time for the guidance and inspection were inadequate.
Besides teachers' most important problems faced in practice were; insufficient time allocated for supervision,
limited time to complete all the curriculum, supervisors' attitudes, crowded classes, inspector inspect without
required guidance and structure of inspection process.