eArşiv@Adu

Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dikmen, Gürsoy
dc.contributor.author Saracoğlu, Asuman Seda
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:27:04Z
dc.date.available 2016-03-24T07:27:04Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Dikmen, G., Saracoğlu, A.S. (2011). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,2(1),52-74. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2764
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the learning styles of freshmen and senior teacher candidates who are at the departments of; elementary school Education, Science and Turkish Language Education in terms of various variables. The work group was consisted of 9 Eylül University Elementary Teching department, Science Teaching department, Turkish Language Teaching department 1. Grade (n=150) and 4. Grade (n=150) students. Kolbs Learning Styles Inventory III vas employed as data gathering instrument in the study. Datum were analized in SPSS 11.00 package programme. At the end of the study meaningful level difference was found in grade level and departments of the learning styles of the teacher candidates. And also in terms of the high school departments from which they graduates their learning styles differed in reflective observation subdimension. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği Bölümlerinde eğitim gören 1. ve 4. sınıf öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma grubunu Dokuz Eylül Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği Bölümü 1. sınıf (n=150) ve 4. sınıf öğrencileri (n=150) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri-III kullanılmıştır. Veriler SPSS 11.00 paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin sınıf düzeylerinde ve branşlarda anlamlı düzeyde farklılaşma bulunmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının mezun oldukları lise bölümleri bakımından öğrenme stillerinin yansıtıcı gözlem alt boyutunda farklılaştığı görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Stil tr_TR
dc.subject Öğrenme Stilleri tr_TR
dc.subject Kolb Öğrenme Stilleri tr_TR
dc.subject Style tr_TR
dc.subject Learning Style tr_TR
dc.subject Kolb Learning Styles tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Analysis of learning styles of preservice teachers ın terms of various variables tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Van Erciş Kız Meslek Lisesi tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 52 tr_TR
dc.identifier.endpage 74 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster