eArşiv@Adu

Beden eğitimi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve denetim odaklarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Saracaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.author Certel, Zehra
dc.contributor.author Varol, S. Rana
dc.contributor.author Bahadır, Ziya
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:26:49Z
dc.date.available 2016-03-24T07:26:49Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Saracaloğlu, S. A., Certel, Z., Varol, R. S., Bahadır, Z. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve denetim odaklarının incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 54-65. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2763
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, devlet ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin özyeterlik inançlarını ve denetim odaklarının cinsiyet, çalıştığı öğretim basamağı ve hizmet yılı değişkenlerine göre incelenmesi ve özyeterlik ve denetim odağı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma örneklemini 2010-2011 Kayseri İlinde M.E.B’na bağlı ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki okullarda görev yapan 116 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Tschannen-Moran ve Woolfolk-Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından gerçekleştirilen “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği”, Rotter (1966) tarafından geliştirilen ve Dağ (1991) tarafından Türkçeye uyarlanan ‘’Denetim Odağı Ölçeği’’ ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde; cinsiyet, çalıştığı öğretim basamağı ve hizmet yılı değişkenlerinde normal dağılım ve homojenlik koşulları yerine gelmediği için Non-Parametrik testlerden Mann-Whitney U, Kruskal Wallis testi ve Spearman korelasyon testi uygulanmıştır. Sonuçlara göre, cinsiyet ve hizmet yılı değişkenleri ile özyeterlik düzeyi ve denetim odağı özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunmamıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to examine self-efficiency beliefs and focus of controls of P.E teachers working in state primary and secondary schools according to the variables of gender, school level, seniority and present the relationship between self-efficiency and locus of control. 116 P.E. teachers working in state schools in 2010-2011 compose the research sample. “Teachers’ Self- Efficiency Scale” (Moran&hoy, 2001), “ Locus Of Control Scale”(Rotter, 1966) and personal information form is used as a data collection instrument. Because conditions of normality and homogeneity aren't provided, non-parametric tests: Mann-Whitney U, Kruskal Wallis test and Spearman correlation test are used while analyzing the data. According to the results there is no statistically significant relationship between the variables of gender and seniority and self efficiency levels and focus of control features. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Özyeterlik tr_TR
dc.subject İç-Dış Denetim Odağı tr_TR
dc.subject Beden Eğitimi Öğretmeni tr_TR
dc.subject Self-Efficiency tr_TR
dc.subject Internal-External Locus Of Control tr_TR
dc.subject P.E Teacher tr_TR
dc.title Beden eğitimi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve denetim odaklarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The investigation of the physical education teachers’ self-efficacy beliefs and focus of control levels tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR10981 tr_TR
dc.contributor.authorID TR47499 tr_TR
dc.contributor.authorID TR9642 tr_TR
dc.contributor.authorID TR180337 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 54 tr_TR
dc.identifier.endpage 65 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster