eArşiv@Adu

Okul öncesi eğitim programına ilişkin bir ihtiyaç analizi çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Balcı, Aslı
dc.contributor.author Gündoğdu, Kerim
dc.contributor.author Çelik, Nilay
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:25:27Z
dc.date.available 2016-03-24T07:25:27Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Balcı, A., Gündoğdu, K., Çelik, N. (2012). Okul öncesi eğitim programına ilişkin bir ihtiyaç analizi çalışması. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 10-24. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2761
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, 2006 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan amaç ve kazanımlar, başvurulan yöntem ve teknikler ile ölçme ve değerlendirme tekniklerinin öğretmenler tarafından algılanan önem düzeyi ve uygulamadaki gerçekleşme düzeyini analiz etmektir. Tarama (survey) modeli kullanılan çalışmada basit seçkisiz örnekleme yoluyla seçilmiş 72 okul öncesi öğretmenine, 2006 Okul Öncesi Eğitim Programında 36-72 aylık çocukların eğitimleri için belirlenen amaç ve kazanımlar esas alınarak hazırlanan ihtiyaç analizi formu uygulanmıştır. İhtiyaç analizi formunda kişisel bilgiler ve her bir amaç ve kazanım, yöntem ve teknikler ve ölçme değerlendirme boyutlarının önem ve gerçekleşme düzeyleri sorulmuştur. Araştırma bulguları, öğretmenlerin programın amaç-kazanımlarının önemli olduğunu, ancak gerçekleşme yani ulaşılma düzeylerinin daha alt düzeyde kaldığını; okul öncesi eğitimde kullanılması öngörülen öğretim yöntem ve tekniklerinden gezi-gözlem, drama ve örnek olayın önemli olduğunu; ancak bunların uygulamada kullanılma düzeylerinin düşük kaldığını ve tamamlayıcı ölçme değerlendirme tekniklerini önemli bulmalarına rağmen bunları uygulamada kullanamadıklarını göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this survey study was to analyze teachers’ perceived significance and realization levels in practice of instructional goals and attainments, methods and techniques used in the teaching process and assessment techniques in 2006 Preschool curriculum. The sample consisted of 72 preschool teachers selected through simple random sampling technique. The needs analysis form transformed from goals and attainments for 36-72 month children was used as the data collection tool in this study. It consisted of personal information section and “significance level” and “realization level” for goals and attainments, methods and techniques, assessment techniques. The findings showed that preschool teachers viewed goals and attainments of preschool curriculum, methods and techniques such as drama, case study and observation intended to be used in preschool education as significant but realization levels of goals and attainments and methods and techniques remain at low-level. Besides, they viewed alternative assessment and evaluation techniques as significant but they are not commonly used in practice. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Eğitim Programı tr_TR
dc.subject Amaç ve Kazanımlar tr_TR
dc.subject Yöntem ve Teknikler tr_TR
dc.subject Ölçme ve Değerlendirme tr_TR
dc.subject İhtiyaç Analizi tr_TR
dc.subject Pre-School Curriculum tr_TR
dc.subject Goals and Objectives tr_TR
dc.subject Methods and Techniques tr_TR
dc.subject Assessment and Evaluation tr_TR
dc.subject Needs Analysis tr_TR
dc.title Okul öncesi eğitim programına ilişkin bir ihtiyaç analizi çalışması tr_TR
dc.title.alternative A needs analysis study on pre-school curriculum tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR28694 tr_TR
dc.contributor.authorID TR4781 tr_TR
dc.contributor.authorID TR49055 tr_TR
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi, Okul Öncesi Eğitimi tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 10 tr_TR
dc.identifier.endpage 24 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster