Bu çalışmanın amacı, 2006 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan amaç ve kazanımlar, başvurulan
yöntem ve teknikler ile ölçme ve değerlendirme tekniklerinin öğretmenler tarafından algılanan önem düzeyi
ve uygulamadaki gerçekleşme düzeyini analiz etmektir. Tarama (survey) modeli kullanılan çalışmada basit
seçkisiz örnekleme yoluyla seçilmiş 72 okul öncesi öğretmenine, 2006 Okul Öncesi Eğitim Programında
36-72 aylık çocukların eğitimleri için belirlenen amaç ve kazanımlar esas alınarak hazırlanan ihtiyaç analizi
formu uygulanmıştır. İhtiyaç analizi formunda kişisel bilgiler ve her bir amaç ve kazanım, yöntem ve
teknikler ve ölçme değerlendirme boyutlarının önem ve gerçekleşme düzeyleri sorulmuştur. Araştırma
bulguları, öğretmenlerin programın amaç-kazanımlarının önemli olduğunu, ancak gerçekleşme yani
ulaşılma düzeylerinin daha alt düzeyde kaldığını; okul öncesi eğitimde kullanılması öngörülen öğretim
yöntem ve tekniklerinden gezi-gözlem, drama ve örnek olayın önemli olduğunu; ancak bunların
uygulamada kullanılma düzeylerinin düşük kaldığını ve tamamlayıcı ölçme değerlendirme tekniklerini
önemli bulmalarına rağmen bunları uygulamada kullanamadıklarını göstermektedir.
The purpose of this survey study was to analyze teachers’ perceived significance and realization levels in
practice of instructional goals and attainments, methods and techniques used in the teaching process and
assessment techniques in 2006 Preschool curriculum. The sample consisted of 72 preschool teachers
selected through simple random sampling technique. The needs analysis form transformed from goals and
attainments for 36-72 month children was used as the data collection tool in this study. It consisted of
personal information section and “significance level” and “realization level” for goals and attainments,
methods and techniques, assessment techniques. The findings showed that preschool teachers viewed goals
and attainments of preschool curriculum, methods and techniques such as drama, case study and
observation intended to be used in preschool education as significant but realization levels of goals and
attainments and methods and techniques remain at low-level. Besides, they viewed alternative assessment
and evaluation techniques as significant but they are not commonly used in practice.