Bu çalışmada, Teknolojinin Matematik Eğitimine Entegrasyonu (TME2) projesi kapsamında ilkokul
4.sınıf matematik dersi konu alanında Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ)Sürecine yönelik
gerçekleştirilmiş bir örnek olay anlatılmıştır. Bu örnek olay, resimlerle desteklenerek, detaylı bir
şekilde anlatılmış ve PDÖ’nün matematik öğretiminde nasıl ve ne şekilde kullanılabileceği
örneklenmeye çalışılmıştır. PDÖ’nün Problemin Tanılanması, Eylem Planının Oluşturulması ve
Problem Çözümünün Geliştirilmesi aşamaları gözetilerek işlenen ders bu başlıklar altında örnek olay
olarak sunulmuştur.
In this article, a videocase, which was developed by Technology Integration Into Education (TME2)
Project team in mathematics subject with fourth graders about the use of Problem Based Learning
(PBL), is presented in detail by using text and pictures. Through this videocase it is aimed to
exemplify the way technology can be used in mathematics instruction. The videocase is presented
here by considering the stages of Problem Based Learning. Thus, the videocase is outlined under
the stages of Defining Problem, Developing Action Plan, and Developing Problem Solution.