2005-2006 öğretim yılından itibaren okullarda uygulanan matematik öğretim programının öğretmenlerin bakış
açısınca incelendiği birçok çalışma mevcuttur. Bu çalışma ise yapılan diğer çalışmalardan farklı olarak
matematik programının uygulanmasını denetleyen ilköğretim müfettişlerinin matematik programı hakkındaki
görüşlerini programın farklı boyutları bakımından incelemeye yönelik olarak yapılmıştır. Araştırma, 2010
yılında Erzurum ilinde hizmet-içi eğitim etkinliklerine katılan 107 müfettişe anket tekniği kullanılarak tarama
modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. Bulgular, müfettişlerin matematik programına ilişkin genel
olarak belirtilen maddelere kısmen/orta düzeyde katıldıklarını; müfettişlerin ilköğretimin genel amaçlarının
çok önemli olduğunu vurgularken uygulamada amaçların yeterince gerçekleşmediğini düşündüklerini; öğrenme
alanlarından en az sıkıntıyı ‘sayılar’, en çok da ‘ölçme’ alanlarında yaşadıklarını; programın öğretim sürecinde
uygulanmasında sıkıntılar olduğunu; öğretmenlerin derslerinde genellikle düz anlatım yöntemine ve soru cevap
tekniğine, klasik testlere bağlı kaldıklarını göstermektedir. Bulgular ayrıca müfettişlerin görüşlerine göre
öğretmenlerin matematik programında etkinlik hazırlama, matematiği günlük hayatla ilişkilendirme, özel ve
genel öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme ve problem kurma ve çözme konularında hizmetiçi
eğitime gereksinimleri olduğunu göstermektedir.
There are many studies available on the mathematics curriculum commenced to be implemented in schools in
2005-2006 school year. Unlike the other studies, this study has been carried out to analyze the curriculum in
terms of different dimensions of the curriculum through elementary school inspectors’ opinions, who
supervise mathematics curriculum implementation, on mathematics curriculum. The study is a descriptive
research carried out in survey model using questionnaire technique applied to 107 inspectors participating inservice
training activities in Erzurum province in 2010. Findings indicate that inspectors agree at
partial/middle level in items generally stated related with mathematics curriculum; and they think that goals
haven’t been realized at a sufficient level during implementation while they are emphasizing that general goals
of the elementary curriculum are very important, that students experience the least difficulty in “numbers”
and the most difficulty in “measurement”, that there are problems in implementation of the curriculum
during instruction and that teachers generally depend on narrative method, question-answer technique and
classic tests in their lessons. Also, findings indicate that in view of the inspectors, teachers need in-service
training on preparing activities in mathematics curriculum, relating mathematics to daily life, individual and
overall teaching methods and techniques, measurement and evaluation, problem posing and solving.