eArşiv@Adu

Akademik erteleme ve sınav kaygısı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Bilge Uzun
dc.contributor.author Topkaya, Nursel
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:23:33Z
dc.date.available 2016-03-24T07:23:33Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Özer, B.Uzun., Topkaya, N. (2011). Akademik erteleme ve sınav kaygısı.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,2(1),12-19. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2011_c2/2011_aralik/ozer_topkaya_2011/Ozer%20ve%20Topkaya_SF.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2756
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, akademik erteleme davranışı ve sınav kaygısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu doğrultuda, veri toplama aracı olarak kullanılan Erteleme Davranışı Değerlendirme Ölçeği ve Sınav Kaygısı Envanteri 109 (61 kız, 48 erkek) lisans öğrencisine uygulanmıştır. Çalışmaya katılan öğrenciler 17-29 yaşları arasında olup, yaş ortalamaları 19.9 dur. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin akademik erteleme davranışı ortalamasının 34.5 (SS = 5.4) ve sınav kaygısı ortalamasının 43.0 (SS = 12.2) olduğunu göstermektedir. Cinsiyet farkına yönelik olarak yapılan analiz sonuçları, akademik erteleme davranışına ilişkin bir farklılığa işaret etmezken; kız öğrencilerin (M = 45.7; SS = 13.2) erkek öğrencilerden (M = 39.6; SS = 9.9) daha fazla sınav kaygısına sahip olduğunu göstermiştir. Faktör analizi bulguları, çalışmaya katılan öğrencilerin erteleme nedenlerinin Başarısızlık korkusu, Risk Alma Davranışı, Kontrol Edilmeye Karşı İsyan ve Tembellik nedenleri üzerinde yoğunlaştığını ortaya koymuştur. Öğrencilerin akademik alanlarda gösterdikleri erteleme davranışı sebeplerinden başarısızlık korkusu ve sınav kaygısı arasında (r = .34) anlamlı bir ilişki olduğu çalışmanın diğer bulguları arasındadır. tr_TR
dc.description.abstract The present study aimed at examining relationship between academic procrastination and test anxiety. In this respect, Procrastination Assessment Scale-Student and Test Anxiety scales were used as the data collection instrument and administered to 106 (61 female, 45 male) university students. The mean age of the participants was 19.7 and age ranged from 17 to 22. The results of the analysis showed that means of academic procrastination and test anxiety scores were 34.5 (SD = 5.4) and 43.0 (SD = 12.2) respectively. Analysis of gender difference revealed a significance difference on test anxiety; however, any significant gender difference was found on academic procrastination and self-esteem score of the students. The results of the factor analysis showed that students’ self-reported reasons of academic procrastination were fear of failure, risk taking, rebellion against control, and laziness. Significant relationships among the subscales of test anxiety and reasons of academic procrastination were found, however, any correlation was found between academic procrastination and test anxiety of students. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Akademik Erteleme Davranışı tr_TR
dc.subject Erteleme Davranışı Sıklığı tr_TR
dc.subject Sınav Kaygısı tr_TR
dc.subject Academic Procrastination tr_TR
dc.subject Prevalance tr_TR
dc.subject Test Anxiety tr_TR
dc.title Akademik erteleme ve sınav kaygısı tr_TR
dc.title.alternative Academic procrastination and test anxiety tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR27633 tr_TR
dc.contributor.department Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 12 tr_TR
dc.identifier.endpage 19 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster