Bu çalışmanın amacı, akademik erteleme davranışı ve sınav kaygısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu
doğrultuda, veri toplama aracı olarak kullanılan Erteleme Davranışı Değerlendirme Ölçeği ve Sınav Kaygısı
Envanteri 109 (61 kız, 48 erkek) lisans öğrencisine uygulanmıştır. Çalışmaya katılan öğrenciler 17-29 yaşları
arasında olup, yaş ortalamaları 19.9 dur. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin akademik erteleme davranışı
ortalamasının 34.5 (SS = 5.4) ve sınav kaygısı ortalamasının 43.0 (SS = 12.2) olduğunu göstermektedir.
Cinsiyet farkına yönelik olarak yapılan analiz sonuçları, akademik erteleme davranışına ilişkin bir farklılığa
işaret etmezken; kız öğrencilerin (M = 45.7; SS = 13.2) erkek öğrencilerden (M = 39.6; SS = 9.9) daha fazla
sınav kaygısına sahip olduğunu göstermiştir. Faktör analizi bulguları, çalışmaya katılan öğrencilerin erteleme
nedenlerinin Başarısızlık korkusu, Risk Alma Davranışı, Kontrol Edilmeye Karşı İsyan ve Tembellik nedenleri
üzerinde yoğunlaştığını ortaya koymuştur. Öğrencilerin akademik alanlarda gösterdikleri erteleme davranışı
sebeplerinden başarısızlık korkusu ve sınav kaygısı arasında (r = .34) anlamlı bir ilişki olduğu çalışmanın diğer
bulguları arasındadır.
The present study aimed at examining relationship between academic procrastination and test anxiety. In this
respect, Procrastination Assessment Scale-Student and Test Anxiety scales were used as the data collection
instrument and administered to 106 (61 female, 45 male) university students. The mean age of the
participants was 19.7 and age ranged from 17 to 22. The results of the analysis showed that means of
academic procrastination and test anxiety scores were 34.5 (SD = 5.4) and 43.0 (SD = 12.2) respectively.
Analysis of gender difference revealed a significance difference on test anxiety; however, any significant
gender difference was found on academic procrastination and self-esteem score of the students. The results
of the factor analysis showed that students’ self-reported reasons of academic procrastination were fear of
failure, risk taking, rebellion against control, and laziness. Significant relationships among the subscales of test
anxiety and reasons of academic procrastination were found, however, any correlation was found between
academic procrastination and test anxiety of students.