eArşiv@Adu

2005 ilköğretim matematik programının eğitsel eleştiri modeline göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Köse, Erdoğan
dc.date.accessioned 2016-03-24T07:18:45Z
dc.date.available 2016-03-24T07:18:45Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Köse, E. (2011). 2005 ilköğretim matematik programının eğitsel eleştiri modeline göre değerlendirilmesi.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,2(1),1-11. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2754
dc.description.abstract Bu çalışma, 2004–2005 öğretim yılında pilot olarak uygulanmaya başlanan 2005 ilköğretim matematik programının eğitsel eleştiri modeline göre değerlendirmeyi amaçlamıştır. Araştırma, Erzurum ilinden random usulüyle seçilen 10 ilköğretim okulunun yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşleri, nitel teknikler kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem kayıtları kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları, yeni matematik öğretim programının çalışmaya katılan okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler tarafından olumlu bulunduğunu, ancak uygulamada süre yetersizliği, araş-gereç yetersizliği ve değerlendirme sürecindeki yetersizlikler gibi bazı sorunlar yaşandığını göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to evaluate 2005 elementary mathematic program which was started to apply as a pilot study in school year of 2004-2005 with Connoisseurship Evaluation Model. Opinions of administrators’, teachers’ and students’ of 10 randomly selected elementary schools in Erzurum were gathered through qualitative techniques. Investigator developed observation registration form and semi-structured interviews to gather data. Data analyzed with qualitative data analyze techniques. Findings revealed that administrators, teachers and students declared positive opinions on the new model. However shortage of time for application, inadequacy of materials and insufficiency in evaluation process caused some problems. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Program Değerlendirme tr_TR
dc.subject Eğitsel Eleştiri Modeli tr_TR
dc.subject İlköğretim Matematik Programı tr_TR
dc.subject Elementary School Mathematic Program tr_TR
dc.subject Program Evaluation tr_TR
dc.subject Connoisseurship Evaluation Model tr_TR
dc.title 2005 ilköğretim matematik programının eğitsel eleştiri modeline göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of 2005 elementary mathematics curriculum according to educational criticism model tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi K.K. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 11 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster