Bu çalışma, 2004–2005 öğretim yılında pilot olarak uygulanmaya başlanan 2005 ilköğretim matematik
programının eğitsel eleştiri modeline göre değerlendirmeyi amaçlamıştır. Araştırma, Erzurum ilinden random
usulüyle seçilen 10 ilköğretim okulunun yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşleri, nitel teknikler kullanılarak
yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu ve gözlem kayıtları kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği
kullanılmıştır. Araştırma bulguları, yeni matematik öğretim programının çalışmaya katılan okul yöneticileri,
öğretmenler ve öğrenciler tarafından olumlu bulunduğunu, ancak uygulamada süre yetersizliği, araş-gereç
yetersizliği ve değerlendirme sürecindeki yetersizlikler gibi bazı sorunlar yaşandığını göstermiştir.
This study aims to evaluate 2005 elementary mathematic program which was started to apply as a pilot study
in school year of 2004-2005 with Connoisseurship Evaluation Model. Opinions of administrators’, teachers’
and students’ of 10 randomly selected elementary schools in Erzurum were gathered through qualitative
techniques. Investigator developed observation registration form and semi-structured interviews to gather
data. Data analyzed with qualitative data analyze techniques. Findings revealed that administrators, teachers
and students declared positive opinions on the new model. However shortage of time for application,
inadequacy of materials and insufficiency in evaluation process caused some problems.