Bu çalışmanın amacı, doğada gerçekleştirilen bir matematik yaz kampı etkinliklerinin, öğrenciler üzerindeki
etkisini öğrencilerin görüşlerine göre belirlemektir. Bu amaçla, İzmir ili, Selçuk ilçesi, Şirince Köyü’ne 1 km.
uzaklıkta, dağ yamacında, doğal bir yeşil alana kurulu açık hava derslikleri, açık hava çalışma alanları,
kütüphane, dinlenme, yemek, barınma alanlarından oluşan ve matematik yaz programları yürütülen Nesin
Matematik Köyü’ndeki (NMK) açık hava öğrenme etkinlikleri bir durum olarak çalışılmıştır. Çalışma,
01/07/2013-14/07/2013 tarihleri arasında Liselilere Matematik Yaz Okulu Programına katılan 27 lise
öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Nitel olan bu çalışmada veriler gözlem ve görüşme yöntemleri kullanılarak
toplanmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Öğrenci görüşlerine göre, doğada açık hava öğrenme
etkinliklerinin özellikle bilişsel, duyuşsal ve sosyal alanlardan çok yönlü kazanımlar sağladığı sonucuna
ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to determine the effects of an outdoor summer math. camp on students from
their points of view. For this purpose, the outdoor learning activities in Nesin Math. Village which is 1 km.
far away from Şirince Village/Selçuk Town/ İzmir Province, located over a green field on a piedmont,
consisting of clear air classes, clear air study areas, library, resting, eating, living areas -where the math.
summer programs are carried out- has been studied as a case. The study was conducted with 27 high school
students which took place in the Math. Summer School Program between 01/07/2013 and 14/07/2013
dates. In this qualitative study, data is collected by using observation and interview methods and descriptively
analyzed. According to student views, it’s concluded that outdoor learning activities provides multi directional
attainments particularly cognitive, affective and social domain attainments.