Bu araştırmada, Türkçe, Sınıf ve Matematik öğretmenlerinin bilgisayar özyeterlik inançları, teknolojiye yönelik
tutumları, eğitsel internet kullanım özyeterlik inançları ile bilgi teknolojilerini kullanma düzeylerinin
karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örnekleminin Aydın ve İzmir’de ilköğretim okularında görev
yapmakta olan 130 Türkçe, Sınıf ve Matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin bilgisayara
yönelik özyeterlik algıları ile bilgi teknolojilerini kullanma düzeyleri arasında herhangi bir ilişki olmadığı;
teknolojiye yönelik tutumları ile bilgi teknolojilerini kullanma düzeyleri arasında negatif yönde, düşük düzeyde
anlamlı bir ilişki olduğu; ayrıca öğretmenlerin eğitsel internet özyeterlik inançları ile bilgi teknolojilerini kullanma
düzeyleri arasında pozitif yönde, orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
The aim of this study was to compare teachers’ attitudes towards technology, internet usage, level of computer
self efficacy and level of information technology usage. The study sample consisted of 130 teachers from primary
schools in Aydın and İzmir. The results indicated that teachers’ level of computer self efficacy and level of
information technology usage of the research there was no relationship between levels. With negative attitudes
towards technology research between the levels using information technology, which is a significant relationship
between low levels; also using information technologies in educational levels between Internet self-efficacy beliefs
of teachers in a positive direction, it reached the conclusion that there is a significant moderate correlation.