Bu çalışmada, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesine 2003-2004 eğitim öğretim yılında giren ve Ziraat
Mühendisliği, Gıda Mühendisliği ve Peyzaj Mimarlığı veya 3+1 sistemi olarak tanımlanan eğitim programında
okuyan öğrenciler ele alınmış; öğrencilerin ve ailelerinin sosyo-ekonomik profilleri incelenmiştir. Öğrencilerin
eğitim sürecindeki sorunları genellikle sosyal ve kültürel içeriklidir. Ziraat Mühendisliği öğrencileri açısından
ise, Ziraat Fakültelerinin 1999'dan bu yana sürekli değişen eğitim sistemi diğer önemli bir sorundur.
In this study, students enrolled to University of Çukurova Faculty of Agriculture in the 2003-2004 academic year
and educated in three program as an Agricultural Engineering, Landscape Architecture and Food Engineering
have been included; socio-economic profile of students and their families were examined. Problems of students
have generally social and cultural content in the education processes. Constantly changing education system in
Agricultural Faculties since 1999 is other important problem for agricultural engineering students.