eArşiv@Adu

Kubaşık öğrenme etkinliklerinin beş yaş öğrencilerinin özbakım becerileri gelişimine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Gömleksiz, Müfit
dc.contributor.author Konya, Setenay
dc.date.accessioned 2015-05-28T13:03:43Z
dc.date.available 2015-05-28T13:03:43Z
dc.date.issued 2007-01-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32904657&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/244
dc.description.abstract Bu deneysel çalışma, kubaşık öğrenme etkinliklerinin 5 yaş öğrencilerinin özbakım becerilerinin (yemek yeme, giyinme ve kişisel bakım) gelişimi üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2006-2007 öğretim yılının güz yarı yılında Aydın li Kuşadası lçesindeki iki resmi anaokulunda yapılmıştır. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubunda bulunan toplam 29 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma 15 hafta sürmüştür. Dersler deney grubunda kubaşık öğrenme etkinlikleri, kontrol grubunda ise okul öncesi programında yer alan çoklu zeka etkinlikleriyle işlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarına, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Özbakım Becerileri Kontrol Listesi? öntest-sontest olarak verilmiştir. Araştırmada özbakım becerileri kontrol listesinden elde edilen erişi puanları üzerinde istatistiksel teknik olarak bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, özbakım becerileri kontrol listesi yemek yeme, giyinme, kişisel bakım becerilerinden elde edilen toplam puanlar açısından deney grubu lehine anlamlı farklar bulunmuştur. This experimental study is realized in the aim-of searching the effects of cooperative learning activities on the progress of five years old students self-care skills (eating, dressing and personal care). The study, which lasted fifteen consecutive weeks, was conducted at two public preschools in the district of Kuşadası-Aydın in autumn in 2006-2007 academic year. The participants of the study were 29 students who were divided in an experimental and a control group. Studies were instructed in experiment group using cooperative learning activities and in control group using multiple intelligence activities which is taken from the preschool program. Self -care control list which was developed by researcher was administered as pretest and posttest. In this research, the achievement obtained by self care skills control list was operated by statistical techniques of independent samples t-test. The level of significance was p<.05. As a result, there was a statistically significant differences regarding total scores optained eating, dressing, personal care skills, in self care skills control list in favor of experimental group. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi tr_TR
dc.subject Kubaşık Öğrenme tr_TR
dc.subject Kubaşık Öğrenme Etkinlikleri tr_TR
dc.subject Çoklu Zeka Kuramı tr_TR
dc.subject Çoklu Zeka Etkinlikleri tr_TR
dc.subject Özbakım Becerileri tr_TR
dc.subject Özbakım Becerileri Kontrol Listesi tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Eğitimi tr_TR
dc.subject Cooperative Learning tr_TR
dc.subject Cooperative Learning Activities tr_TR
dc.subject Multiple Intelligences Theory tr_TR
dc.subject Multiple Intelligences Activities tr_TR
dc.subject Self-Care Skills tr_TR
dc.subject Self- Care Skills Control List tr_TR
dc.subject Preschool Education tr_TR
dc.title Kubaşık öğrenme etkinliklerinin beş yaş öğrencilerinin özbakım becerileri gelişimine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of cooperative learning activities on five year aged students' self-care skills tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster