eArşiv@Adu

Yarı resmi bir örgütte stratejik planlama uygulaması: Aydın Ticaret Odası örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Bayri, Osman
dc.contributor.author Acar, Elif
dc.date.accessioned 2015-05-26T12:30:27Z
dc.date.available 2015-05-26T12:30:27Z
dc.date.issued 2007-01-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32932293&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/242
dc.description.abstract Her organizasyon, çevresiyle uyum içinde olmak zorundadır. Gelecek üzerine düşünmek, muhtemel değişimin yönünü saptamak ve beklenen değişime organizasyonun uyumunu sağlamak için, sistemli bir düşünme ve sorgulama sürecine ihtiyaç duyulmaktadır. Stratejik plânlama anlayışı, organizasyon-çevre ilişkisine bütüncül bir perspektiften yaklaşılmasına yardımcı olmaktadır. Bu nedenle de stratejik plânlama önemlidir. Bu çalışma, Aydın Ticaret Odası'nın kendine özgü yarı-resmi yapısı çerçevesi içerisinde, stratejik plânının hazırlanmasını hedeflemektedir. Ayrıca, Aydın Ticaret Odası, ilin girişimcilerinin oluşturduğu bir örgüt olarak, ilin rekabetçi gücünün yaratılması sürecinde rol oynayan önemli kuruluştur. Günümüzde Odanın bu görevini etkin ve verimli sürdürülebilmesi, yönetim faaliyetlerinin bir plânlama dâhilinde yürütülmesini zorunlu kılmaktadır. Bu amaçla bir stratejik plân çalışması gerçekleştirilmiştir. Every organization must adopt to its environmental conditions. A methodical thinking, decision making and querying processes are required to think about future, to define the directions of possible changes and to adopt organization to changes. Because strategic planning concept helps us to observe interaction between organization and environment from all points of view, it is inevitable for all organizations. This study's objective was to determine Aydın Chamber of Commerce?s strategic plan considering its own specific semi-governmental organizational structure. Aydın Chamber of Commerce, which was founded by city?s enterpreneurs, has an important role in the process of creating competitive power of Aydın. Today, if only Chamber could perform its management activities in accordance with a strategic plan, it would be effective and efficient. The strategic plan has been prepared for this purpose. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi tr_TR
dc.subject Stratejik Plânlama tr_TR
dc.subject Ticaret Odaları tr_TR
dc.subject SWOT Analizi tr_TR
dc.subject Stratejik Amaçlar tr_TR
dc.subject Hedefler tr_TR
dc.subject Strategic Planning tr_TR
dc.subject Chambers of Commerce tr_TR
dc.subject SWOT Analysis tr_TR
dc.subject Strategic Goals tr_TR
dc.subject Objectives tr_TR
dc.title Yarı resmi bir örgütte stratejik planlama uygulaması: Aydın Ticaret Odası örneği tr_TR
dc.title.alternative Strategic planning imlementation in a semi governmental organization: Aydin Chamber of Commerce tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster