eArşiv@Adu

Eğitim fakültesi öğrencileri ile pedagojik formasyon alan öğrencilerin ölçme değerlendirme dersine yönelik tutumlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Süral, Serhat
dc.date.accessioned 2016-03-10T12:03:31Z
dc.date.available 2016-03-10T12:03:31Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Süral, S. (2014). Eğitim fakültesi öğrencileri ile pedagojik formasyon alan öğrencilerin ölçme değerlendirme dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 63-75. tr_TR
dc.identifier.issn 2148 - 4996
dc.identifier.uri http://dergipark.ulakbim.gov.tr/adusobed/article/view/5000177635
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2352
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, mesleğe başlamadan fen edebiyat programlarında eğitim görmüş, aldıkları pedagojik formasyon programı ile öğretmenlik mesleğini yapacak öğretmen adayları ile eğitim fakültesi bünyesinde yer alan öğretmen adayları arasında ölçme değerlendirme dersini yeteri kadar önemseyip önemsemediklerini tutum boyutunda incelemektir. Araştırma nicel bir çalışma olarak tasarlanmış ve genel tarama modeli kullanılmıştır. Bu modele uygun olarak, ilişkisel tarama modeli ile desenlenmiştir. Bu araştırmanın evrenini, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören ölçme değerlendirme dersi almış dördüncü sınıf öğrencileri ile yine aynı dersi almış fen edebiyat mezunu pedagojik formasyon programında yer alan öğrenciler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Yaşar'ın (2014) geliştirmiş olduğu "Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Cinsiyet, genel başarı not ortalaması ve lisans öğrenimindeki alan değişkenleri bazında incelenmiş ve ölçme değerlendirme dersi ile aralarında anlamlı farklar tespit edilmiştir. Ayrıca iki örneklem grubu arasında da ölçme değerlendirme dersine yönelik tutumlar incelenmiş ve eğitim fakültesi öğrencilerinin lehine anlamlı farklar belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study, starting profession trained in science and literature programs, pedagogical training program with their teachers to make the teaching profession and the training of school teachers on-site assessment course they care enough to bother and pay attention is to examine the attitude dimension. Designed as a quantitative research study and general screening model was used. In accordance with this model , relational model was designed with . The universe of this study , Pamukkale University, studying in the Faculty of Education assessment of the course taken by fourth-grade students have taken the same course again pedagogical science, literature graduate students in the program constitutes . Yaşar as a means of data collection ( 2014 ) has developed a " Course Attitude Scale for Assessment and Evaluation in Education " is used . Gender , GPA and overall success in terms of the variables examined in undergraduate education and assessment course with a significant difference was detected . In addition, measurement and evaluation of two sample groups examined attitudes towards the course and significant difference in favor of the students in the faculties of education are determined. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ölçme ve Değerlendirme tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Mesleki Yeterlik tr_TR
dc.subject Measurement and Evaluation tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.subject Professional Competence tr_TR
dc.title Eğitim fakültesi öğrencileri ile pedagojik formasyon alan öğrencilerin ölçme değerlendirme dersine yönelik tutumlarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The ınvestigation of students of the faculty of education with the students of pedagogical formation attitudes toward the measurement and assessment course tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR43619 tr_TR
dc.contributor.department Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 63 tr_TR
dc.identifier.endpage 75 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster