eArşiv@Adu

Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında çocuk odaklı haber ve programlar üzerine bir değerlendirme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Arslan, Hicabi
dc.date.accessioned 2016-03-10T11:41:00Z
dc.date.available 2016-03-10T11:41:00Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Arslan, H. (2014). Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında çocuk odaklı haber ve programlar üzerine bir değerlendirme. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 70-79. tr_TR
dc.identifier.issn 2148 - 4996
dc.identifier.uri http://dergipark.ulakbim.gov.tr/adusobed/article/view/5000177628
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2336
dc.description.abstract Medya okuryazarlığının erken yaşlardan itibaren başlayarak hayat boyu geliştirilecek bir beceri olması, verilecek eğitimin de okul öncesinden başlayarak yetişkin eğitime uzanan bir sürece yayılmasını gerekli kılmaktadır. Bu nedenle eğitim kurumlarında, çocuklara, toplumla uyum içinde yaşaması ve toplumun ona sağladığı fırsatlardan yararlanabilmesi için gerekli temel davranışların kazandırılması hedeflenmektedir. Uluslararası Gazeteciler Federasyonu’nun (FIJ) 2003 yılında yayınladığı “Medyada Çocuk Haklarını Tanıtmak” konulu bir atölye çalışmasında belirtildiğine göre; Dünya nüfusunun üçte ikisinden fazlasının çocuklardan oluştuğu, medyanın ancak yüzde beşinin çocuklara yönelik içerik taşıdığı bunun da büyük kısmının çocuk ruh ve beden sağlığını olumsuz etkilediği bilinmektedir. Medya okuryazarlığı işte tam da burada devreye girerek bilinçli bir okuyucu kitlesini yetiştirmeyi amaçlamalı, medya programcıları, habercileri ve diğer kurumsal yapıları koordine ederek ruh ve beden sağlığı korunmuş, değerlerine bağlı bir neslin yetişmesine yardımcı olmalıdır. tr_TR
dc.description.abstract Media literacy takes a life long period beginning from the early ages. So, the media literacy education should start in the preschool period and outlasts the adult education.For this reason, educational institutions aim to bring in children to live in tune with the society and teach them the necessary behaviors in order to benefit of the opportunities that the society creates for them. It is known that more than 2/3 of the World consist of children wheras the 5% of media content are for them. Also most of this content have negative effects on children’s both physical and mental health. At this point, media literacy should be seen in the field and aim to raise conscious audience, media professionals, journalists and should coordinate other institutions in order to help to create a healthy and social-value oriented generation. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eleştirel Medya Okuryazarlığı tr_TR
dc.subject Çocuk tr_TR
dc.subject Habercilik tr_TR
dc.subject Critical Media Literacy tr_TR
dc.subject Children tr_TR
dc.subject Journal tr_TR
dc.title Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında çocuk odaklı haber ve programlar üzerine bir değerlendirme tr_TR
dc.title.alternative An assessment on child-centered news and programs within the context of critical media literacy tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR13532 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümü tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 70 tr_TR
dc.identifier.endpage 79 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster