eArşiv@Adu

Çocuk ve gençlik edebiyatında hümanizm kavramı ve şafakta yanan mumlar örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akışlı, Tahir
dc.date.accessioned 2016-03-10T11:34:45Z
dc.date.available 2016-03-10T11:34:45Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Akışlı, T. (2014). Çocuk ve gençlik edebiyatında hümanizm kavramı ve şafakta yanan mumlar örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 60-69. tr_TR
dc.identifier.issn 2148 - 4996
dc.identifier.uri http://dergipark.ulakbim.gov.tr/adusobed/article/view/5000177627
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2333
dc.description.abstract Çocuklar ve gençler için oluşturulmuş edebî yapıtların, muhataplarına edebî zevk vermelerinin yanında eğitici, yetiştirici ve hayata hazırlayıcı işlevleri de vardır. Bu işlevlerin gerçekleşebilmesi için eserler, belirli anlayışlar çerçevesinde kaleme alınmaktadır. Hümanist anlayış da bu çerçevenin içine girmektedir. Hümanizm, insanı özgürleştirme amacını taşıyan, merkezine insana fayda ve insan hoşnutluğunu koyan bir anlayıştır. Bunun yanında hümanizm, evrensele açılan kapıdır. Çocuk ve gençlik edebiyatı yazarlarının ulaşmak istediği amaçlardan biri de evrenselliktir. Sıraladığımız nitelikler hümanizmin çocuk ve gençlik edebiyatı ürünlerinde kullanılma sebeplerindendir. Biz, bu çalışmamızda hümanizm kavramının çocuk ve gençlik edebiyatındaki yerini ve önemini Serpil Ural’ın Şafakta Yanan Mumlar adlı romanından ve bu romandaki kurgudan yola çıkarak incelemeye çalışacağız. tr_TR
dc.description.abstract Literary arts for children and youth, give pleasure but at the same time they also have educational functions. Literary arts also help readers to get prepared for life. To fulfill these functions, the literary arts are written according to certain intelligence. Also humanism is in this content. Humanism helps to free the human beings, it also takes the human into into its center to give pleasure and profit. Humanism is a door, opening to the universe. Writers of child and youth literary arts have got certain aims. One of their aims is being universal. The qualities we have mentioned above ,are the reasons why humanism is used in child an youth literary arts. We will try to study the place and the importance of humanism on child and youth literary arts on Serpil Ural’s novel called “ Şafakta Yanan Mumlar”. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çocuk Edebiyatı tr_TR
dc.subject Gençlik Edebiyatı tr_TR
dc.subject Çanakkale Savaşları tr_TR
dc.subject Hümanizm tr_TR
dc.subject Roman Sanatı tr_TR
dc.subject Children Literature tr_TR
dc.subject Youth Literature tr_TR
dc.subject War of Çanakkale tr_TR
dc.subject Art of Novel tr_TR
dc.title Çocuk ve gençlik edebiyatında hümanizm kavramı ve şafakta yanan mumlar örneği tr_TR
dc.title.alternative Concept of humanism in children’s and youth literature and example of şafakta yanan mumlar tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı A.B.D. Yeni Türk Edebiyatı Bilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 60 tr_TR
dc.identifier.endpage 69 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster