eArşiv@Adu

İzmir’de turizm yatırımlarının ihtiyaç analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yanardağ, M. Özgür
dc.date.accessioned 2016-03-10T11:28:41Z
dc.date.available 2016-03-10T11:28:41Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Yanardağ, Ö. M. (2014). İzmir’de turizm yatırımlarının ihtiyaç analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 81-104. tr_TR
dc.identifier.issn 2148 - 4996
dc.identifier.uri http://dergipark.ulakbim.gov.tr/adusobed/article/view/5000177622
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2328
dc.description.abstract İzmir gerek coğrafi konumu, gerek tarihsel ve kültürel kaynaklarının çeşitliliği, gerekse daha alışılmış deniz kum güneş temelli kitle turizmine yönelik altyapısı ile geniş bir turizm spektrumuna sahiptir. Ayrıca, Türkiye’nin üçüncü büyük şehri olan, sanayi ve ticarete dayalı bir kalkınma süreci geçiren İzmir’in bugüne kadar turizm potansiyelini gerçek anlamda değerlendirmemiş olması, turizm yatırımı ihtiyacının yüksek olduğuna işaret etmektedir. İzmir’in Türkiye’de ve dünyada öne çıkan diğer turizm destinasyonlarıyla rekabet gücü ve pazar payı oldukça düşüktür. Türkiye’de önde gelen turizm merkezleriyle karşılaştırıldığında İzmir hem arz hem de talep yanlı olarak geri planda kalmaktadır. Genel olarak, İzmir’in Türkiye turizminden aldığı pay % 4 civarındadır; bu nedenle İzmir’in turizm potansiyelini bir kalkınma aracına ve refah kaynağına dönüştürmesi için çok yönlü bir turizm politikasını uygulamaya koyması gerekmektedir tr_TR
dc.description.abstract Given its advantageous geographic location, the diversity of historical and cultural resources, and its already existing sea based mass tourism, Izmir holds a wide spectrum of tourism types. In addition, the fact that Izmir has not realized its tourism potential as the third biggest city of Turkey, with a persistent background in industry and trade, indicates an urgent and substantial need for tourism investments. Izmir holds a low market share and competitive advantage when compared to tourism destinations in Turkey and in the world. Izmir lags behind in both tourism supply and demand when compared to destinations in Turkey. On general account, Izmir holds only 4% of the Turkish tourism market, which points out to the need for a comprehensive tourism policy in order to translate its tourism potential into an instrument of development and prosperity. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İzmir tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Turizm Yatırımları tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Tourism Investments tr_TR
dc.title İzmir’de turizm yatırımlarının ihtiyaç analizi tr_TR
dc.title.alternative Needs analysis of tourism ınvestments in İzmir tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR16070 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Söke İşletme Fakültesi Bankacılık ve Finans Bölümü tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 81 tr_TR
dc.identifier.endpage 104 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster