eArşiv@Adu

Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim elemanları ve öğrencilerinin uygulanan tıp eğitimine ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erpek, Semra
dc.contributor.author Dereboy, Çiğdem
dc.contributor.author Altınışık, Mustafa
dc.date.accessioned 2016-03-07T14:02:44Z
dc.date.available 2016-03-07T14:02:44Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Erpek, S., Dereboy, Ç., Altınışık, M. (2002). Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim elemanları ve öğrencilerinin uygulanan tıp eğitimine ilişkin görüşleri. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 3(3), 13-20. tr_TR
dc.identifier.issn 2149-9063
dc.identifier.uri http://meandrosmedicaljournal.org/article_9604/Faculty-And-Student-Ratings-Pertaining-To-Medical-Education-At-Adnan-Menderes-University-Faculty-Of-Medicine
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2270
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmada, fakültemizin ilk üç sınıfında 2000-2001 eğitim-öğretim yılında uygulanan tıp eğitimi hakkında öğretim elemanları ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi, karşılaştırılması ve eğitimin iyileştirilmesi için yapılması gerekenlerin saptanması amaçlanmıştır. Yöntem: Toplam 20 sorudan oluşan anket formu öğretim elemanlarına ve öğrencilere dağıtılıp kendilerinden sorularda belirtilen ölçütler için 1 (yetersiz) ile 5 (çok iyi) arasında puan vererek (Likert's Scale) değerlendirme yapmaları istenmiştir. Dağıtılan anket formları 87 (%70) öğretim üyesi ile 33 (%100) birinci sınıf öğrencisi, 33 (%82) ikinci sınıf öğrencisi ve 13 (%68) üçüncü sınıf öğrencisinden geri alınmıştır. Bulgular: Üç sınıf için sorgulanan toplam 106 parametreden 57'sinde (%53) öğrenciler ve öğretim elemanları ortak olarak olumlu görüş bildirmişlerdir. Yeterli olarak değerlendirilen bu parametreler, uygulamalar ve ders araçları ile ilgili konularda yoğunlaşmaktadır. Tüm sınıflar için özellikle bilgisayar laboratuvarı ve kütüphane olmak üzere eğitim ortamlarının yeterliliğinin az olduğu hem öğretim üyeleri hem öğrenciler tarafından belirtilmiştir. Sonuç: Fakültemizde uygulanan eğitim ve müfredattan gerek öğretim üyeleri gerekse öğrenciler genel anlamda hoşnut görünmektedirler. Bununla birlikte, mezuniyet öncesi tıp eğitiminin iyileştirilmesi açısından öncelikle laboratuvar ve kütüphane gibi eğitim ortamlarının zenginleştirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Aims: The present comparative study addresses the students' ratings as well as faculty' evaluation of curricular activities concerning first three years of medical school at Adnan Menderes University in 2000-2001 academic year. Materials and methods: The faculty members' as well as students' evaluations were obtainedby means of a self-report questionnaire consisting of 106 items each rated on a 5-point Likert's Scale. The raters were 87 faculty members (70 %), 33 first-year students (100 %), 33 second-year students (82 %), and 13 third-year students (68 %). Results: Atotal of 106 educational parameters related to the first three curricular years were questioned, 53 percent of which received positive ratings by both students and faculty members. While the positive ratings condensed around the curricular time reserved for practice hours and also the audio-visual apparatuses used to enrich classroom lectures, the negative ratings were condensed around educational facilities such as student library and computer lab. Conclusions: In general, the faculty members and the students appear to be satisfied with the medical education provided at our institution. To enhance the quality of undergraduate medical education, however, educational environments particularly computer lab and library need to be improved. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Tıp Eğitimi tr_TR
dc.subject Geri Bildirim tr_TR
dc.subject Medical Education tr_TR
dc.subject Feedback tr_TR
dc.title Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim elemanları ve öğrencilerinin uygulanan tıp eğitimine ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Faculty and student ratings pertaining to medical education at Adnan Menderes University Faculty of Medicine tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR8039 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Histoloji-Embriyoloji Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 13 tr_TR
dc.identifier.endpage 20 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster