eArşiv@Adu

Bir grup ilk öğretim ögretmeninin beslenme hakkındaki bilgi düzeyleri, bilgi kaynakları ve fizik aktivite durumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gürel, Serdar
dc.contributor.author Gemalmaz, Ayfer
dc.contributor.author Dişçigil, Güzel
dc.date.accessioned 2016-03-01T14:35:10Z
dc.date.available 2016-03-01T14:35:10Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Gürel, S., Gemalmaz, A., Dişçigil, G. (2004). Bir grup ilk öğretim ögretmeninin beslenme hakkındaki bilgi düzeyleri, bilgi kaynakları ve fizik aktivite durumları. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi,5(3),21-26. tr_TR
dc.identifier.issn 2149-9063
dc.identifier.uri http://meandrosmedicaljournal.org/article_9554/Nutritional-Knowledge-Source-Of-Nutritional-Knowledge-And-Physical-Activity-Status-Of-A-Group-Of-Primary-School-Teachers
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2208
dc.description.abstract Çocukluk çagı obezitesi giderek yaygınlasması ve eriskin dönem obezitesinin bir öncülü olması dolayısı ile önemli bir sorundur. Okul-temelli çalısmalar bu çagdaki obezitenin azaltılması için kullanılan yöntemlerdir. Ilkögretim döneminin zorunlu olması ve toplumun her kesiminden çocuga bu ortam vasıtası ile ulasılabilmesi okul-temelli yöntemlerin önemini arttırmaktadır. Bu arastırma ögrencilere egitim veren ve rol-model olan ilkögretim ögretmenlerinin beslenme ve fizik aktivite ile ilgili bilgileri ve durumlarını belirlemek üzere düzenlenmistir. Onbes farklı ilde çalısan 143 ögretmenin beslenme bilgileri, bilgi kaynakları ve fizik aktivite durumları anket yöntemi kullanılarak belirlenmistir. Beslenme bilgi düzeyi olarak ögretmenlerin %80.9'u yetersiz ve %19.1'i ise yeterli olarak bulunmustur. Beslenme bilgileri daha çok medya kaynaklıdır. Fizik aktivite durumu olarak fizik aktivite düzeyleri yetersiz olanların oranı %77.9 olarak bulunmustur. Sonuç olarak ögretmenlerin saglıklı beslenme konusunda egitime ihtiyaçları oldugunu ve fizik aktivite düzeylerinin yetersiz oldugunu düsünmekteyiz. tr_TR
dc.description.abstract Childhood obesity is an important problem due to its increasing prevalance and being a precursor of adult obesity. School-based interventions are methods used to reduce childhood obesity. Because primary education is obligatory and giving the chance to reach all children from each socioeconomic status school-based interventions has an increasing importance.This study is designed to determine the physical activity status and nutritional knowledege of primary school teachers who are also role-model for students. Nutrition knowledge and its source, physical activity status of 143 teachers who are from 15 different cities of Turkey are determined by a self-report questionaire. The nutritional knowledge of 80.9% of the teachers was found to be inadequate whereas only 19.1% of them had adequate knowledge. According to physical activity of the total %77.9 was physically inactive. Eventually we conclude that primary school teachers need to be educated about healthy nutrition and they are physically inactive. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlköğretim Öğretmenleri tr_TR
dc.subject Beslenme Bilgisi tr_TR
dc.subject Beslenme Bilgi Kaynağı tr_TR
dc.subject Fizik Aktivite tr_TR
dc.subject Primary School Teacher tr_TR
dc.subject Nutritional Knowledge tr_TR
dc.subject Source Of Nutritional Knowledge tr_TR
dc.subject Physical Activity tr_TR
dc.title Bir grup ilk öğretim ögretmeninin beslenme hakkındaki bilgi düzeyleri, bilgi kaynakları ve fizik aktivite durumları tr_TR
dc.title.alternative Nutritional knowledge, source of nutritional knowledge and physical activity status of a group of primary school teachers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR181237 tr_TR
dc.contributor.authorID TR207717 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 5 tr_TR
dc.identifier.startpage 21 tr_TR
dc.identifier.endpage 26 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster