Çocukluk çagı obezitesi giderek yaygınlasması ve eriskin dönem obezitesinin bir öncülü olması dolayısı ile
önemli bir sorundur. Okul-temelli çalısmalar bu çagdaki obezitenin azaltılması için kullanılan yöntemlerdir.
Ilkögretim döneminin zorunlu olması ve toplumun her kesiminden çocuga bu ortam vasıtası ile ulasılabilmesi
okul-temelli yöntemlerin önemini arttırmaktadır. Bu arastırma ögrencilere egitim veren ve rol-model olan
ilkögretim ögretmenlerinin beslenme ve fizik aktivite ile ilgili bilgileri ve durumlarını belirlemek üzere
düzenlenmistir. Onbes farklı ilde çalısan 143 ögretmenin beslenme bilgileri, bilgi kaynakları ve fizik aktivite
durumları anket yöntemi kullanılarak belirlenmistir. Beslenme bilgi düzeyi olarak ögretmenlerin %80.9'u
yetersiz ve %19.1'i ise yeterli olarak bulunmustur. Beslenme bilgileri daha çok medya kaynaklıdır. Fizik aktivite
durumu olarak fizik aktivite düzeyleri yetersiz olanların oranı %77.9 olarak bulunmustur. Sonuç olarak
ögretmenlerin saglıklı beslenme konusunda egitime ihtiyaçları oldugunu ve fizik aktivite düzeylerinin yetersiz
oldugunu düsünmekteyiz.
Childhood obesity is an important problem due to its increasing prevalance and being a precursor of adult obesity.
School-based interventions are methods used to reduce childhood obesity. Because primary education is
obligatory and giving the chance to reach all children from each socioeconomic status school-based interventions
has an increasing importance.This study is designed to determine the physical activity status and nutritional
knowledege of primary school teachers who are also role-model for students. Nutrition knowledge and its source,
physical activity status of 143 teachers who are from 15 different cities of Turkey are determined by a self-report
questionaire. The nutritional knowledge of 80.9% of the teachers was found to be inadequate whereas only 19.1%
of them had adequate knowledge. According to physical activity of the total %77.9 was physically inactive.
Eventually we conclude that primary school teachers need to be educated about healthy nutrition and they are
physically inactive.