dc.contributor.author |
Adana, Filiz |
|
dc.contributor.author |
Arslantaş, Hülya |
|
dc.date.accessioned |
2016-02-24T09:08:33Z |
|
dc.date.available |
2016-02-24T09:08:33Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Adana, F., Arslantaş, H.(2011). Ergenlikte öfke ve öfkenin yönetiminde okul hemşiresinin rolü. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi,12(1),57-62. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2149-9063 |
|
dc.identifier.uri |
http://meandrosmedicaljournal.org/article_9265/Anger-In-Adolescence-And-School-Nurses-Role-In-Management-Of-Anger |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11607/2046 |
|
dc.description.abstract |
Yasamın büyük degisimler içeren en zorlu dönemi olan ergenlik, bulug ile baslayıp eriskinlige kadar sürer.
Ergenlerin duygu durumları salgılanmaya baslayan hormonlar nedeni ile oldukça karmasık ve degiskendir.
Çevresinden toplumsal kabul görmeyi bekleyen ergen, katı ve kalıplasmıs buldugu kuralların sebebini
kavrayamaz ve çevresiyle uyum sorunları yasar. Bu durum onları kırılgan, öfkeli ve hatta saldırgan yapabilir.
Öfke diger duygular gibi duygusal, bilissel ve fizyolojik olarak çogu sistemi etkileyen bir duygudur. Olumsuz bir
duygu olarak bilinir ancak olumsuz degildir ve aksine evrenseldir. Bazı ergenler yasamsal olaylar ile ilgili olarak
öfke kontrol problemi yasayabilirler ve buda bazen siddet davranısına dönüsebilir. Bu nedenle okul hemsiresi
ergenlere bilissel, iletisimsel, davranıssal ve duygusal özellikleri olan öfke kontrolü hakkında bilgi vermeli ve bu
konuda girisimli uygulamalar yapmalıdır. Bu makale öfke, öfke kontrolü ve öfkenin yönetiminde okul
hemsiresinin rolünü açıklamaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Adolescence, the most stringent life period including enormous exchanges, starts with puberty and continues up
to the adulthood. Due to the incipient secretion of hormones, the mood of adolescents is quite labile. Having been
expecting acceptance from his or her environment, the adolescent cannot comprehend the rules which s/he finds
rigid and stereotyped, and experiences adaptation problems with his/her environment. This situation could make
them fragile, angry, and even aggressive. Anger is an emotion which, like other emotions, affects emotionally,
cognitively and physiologically several systems. Anger is known as a negative emotion, but it is not
dysfunctional, instead it is universal. Some adolescents may experience anger control problems in some
circumstances which could lead to violent behavior. Therefore, school nurse should give information to
adolescents about anger control, which has cognitive, communicational, behavioral, and emotional aspects, and
should undertake interventional practices in this respect. This article explains the school nurse's role in anger,
anger control and management of anger. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Ergenlik |
tr_TR |
dc.subject |
Öfke |
tr_TR |
dc.subject |
Öfke Yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Okul Hemsiresi |
tr_TR |
dc.subject |
Adolescence |
tr_TR |
dc.subject |
Anger |
tr_TR |
dc.subject |
Anger Management |
tr_TR |
dc.subject |
School's Nurse |
tr_TR |
dc.title |
Ergenlikte öfke ve öfkenin yönetiminde okul hemşiresinin rolü |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Anger in adolescence, and school nurse's role in management of anger |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR115084 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR114824 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın Sağlık Yüksekokulu, Halk Sağlığı Hemşireliği |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
12 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
57 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
62 |
tr_TR |