eArşiv@Adu

Ergenlikte öfke ve öfkenin yönetiminde okul hemşiresinin rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Adana, Filiz
dc.contributor.author Arslantaş, Hülya
dc.date.accessioned 2016-02-24T09:08:33Z
dc.date.available 2016-02-24T09:08:33Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Adana, F., Arslantaş, H.(2011). Ergenlikte öfke ve öfkenin yönetiminde okul hemşiresinin rolü. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi,12(1),57-62. tr_TR
dc.identifier.issn 2149-9063
dc.identifier.uri http://meandrosmedicaljournal.org/article_9265/Anger-In-Adolescence-And-School-Nurses-Role-In-Management-Of-Anger
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2046
dc.description.abstract Yasamın büyük degisimler içeren en zorlu dönemi olan ergenlik, bulug ile baslayıp eriskinlige kadar sürer. Ergenlerin duygu durumları salgılanmaya baslayan hormonlar nedeni ile oldukça karmasık ve degiskendir. Çevresinden toplumsal kabul görmeyi bekleyen ergen, katı ve kalıplasmıs buldugu kuralların sebebini kavrayamaz ve çevresiyle uyum sorunları yasar. Bu durum onları kırılgan, öfkeli ve hatta saldırgan yapabilir. Öfke diger duygular gibi duygusal, bilissel ve fizyolojik olarak çogu sistemi etkileyen bir duygudur. Olumsuz bir duygu olarak bilinir ancak olumsuz degildir ve aksine evrenseldir. Bazı ergenler yasamsal olaylar ile ilgili olarak öfke kontrol problemi yasayabilirler ve buda bazen siddet davranısına dönüsebilir. Bu nedenle okul hemsiresi ergenlere bilissel, iletisimsel, davranıssal ve duygusal özellikleri olan öfke kontrolü hakkında bilgi vermeli ve bu konuda girisimli uygulamalar yapmalıdır. Bu makale öfke, öfke kontrolü ve öfkenin yönetiminde okul hemsiresinin rolünü açıklamaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Adolescence, the most stringent life period including enormous exchanges, starts with puberty and continues up to the adulthood. Due to the incipient secretion of hormones, the mood of adolescents is quite labile. Having been expecting acceptance from his or her environment, the adolescent cannot comprehend the rules which s/he finds rigid and stereotyped, and experiences adaptation problems with his/her environment. This situation could make them fragile, angry, and even aggressive. Anger is an emotion which, like other emotions, affects emotionally, cognitively and physiologically several systems. Anger is known as a negative emotion, but it is not dysfunctional, instead it is universal. Some adolescents may experience anger control problems in some circumstances which could lead to violent behavior. Therefore, school nurse should give information to adolescents about anger control, which has cognitive, communicational, behavioral, and emotional aspects, and should undertake interventional practices in this respect. This article explains the school nurse's role in anger, anger control and management of anger. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ergenlik tr_TR
dc.subject Öfke tr_TR
dc.subject Öfke Yönetimi tr_TR
dc.subject Okul Hemsiresi tr_TR
dc.subject Adolescence tr_TR
dc.subject Anger tr_TR
dc.subject Anger Management tr_TR
dc.subject School's Nurse tr_TR
dc.title Ergenlikte öfke ve öfkenin yönetiminde okul hemşiresinin rolü tr_TR
dc.title.alternative Anger in adolescence, and school nurse's role in management of anger tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR115084 tr_TR
dc.contributor.authorID TR114824 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın Sağlık Yüksekokulu, Halk Sağlığı Hemşireliği tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 12 tr_TR
dc.identifier.startpage 57 tr_TR
dc.identifier.endpage 62 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster