eArşiv@Adu

Ege ve Adnan Menderes Tıp Fakültelerinde uzmanlık eğitimi tıpta uzmanlık öğrencisi bakış açısı ile

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gültekin, Bülent Kadri
dc.contributor.author Söylemez, Aydın
dc.contributor.author Dereboy, İ.Ferhan
dc.contributor.author Çiçek, Candan
dc.date.accessioned 2016-02-23T12:06:24Z
dc.date.available 2016-02-23T12:06:24Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Gültekin, K. B., Söylemez, A., Dereboy, F. İ., Çiçek, C. (2006). Ege ve Adnan Menderes Tıp Fakültelerinde uzmanlık eğitimi tıpta uzmanlık öğrencisi bakış açısı ile. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 7(2), 17-21. tr_TR
dc.identifier.issn 2149-9063
dc.identifier.uri http://meandrosmedicaljournal.org/article_9504/Residency-Training-At-Medical-Schools-Of-Ege-And-Adnan-Menderes-Universities-The-Residents-Perspective
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/2025
dc.description.abstract Amaç: Bu çalısmanın amacı, uzmanlık ögrencileri bakıs açısı ile yeni kurulan bir tıp fakültesi olan Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) Tıp Fakültesi'ndeki uzmanlık egitimini Türkiye'nin köklü üniversitelerinden biri olan Ege ÜniversitesiTıp Fakültesi'ndeki uzmanlıkegitimi ile karsılastırmaktır. Gereç ve Yöntem: ADÜ Tıp Fakültesi'nde uzmanlık egitimi alan 115 ve Ege Tıp Fakültesi'ndeki 142 uzmanlık ögrencisinin uzmanlık egitiminin mesleki gelisim, alanında bilgi-tutum-davranıs kazanma yetisini, çalısma ortamı ve kosullarını, kurumların egitim alt yapısı ve donanımlarını sorgulayan 34 parametre bakımından karsılastırıldı. Bulgular: Karsılastırılan parametrelin tamamına yakın bir bölümünde Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi uzmanlık ögrencileri gördükleri egitimi ve olanakları Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi uzmanlık egitimi ögrencilerine göre daha olumsuz olarak degerlendirmislerdir. Sonuç: Yeni ve küçük bir egitim kurumu olarak ADÜ-TF aynı bölgedeki yerlesik üniversiteleri kendilerine örnek almalı ve onlara belirli parametreler açısından belirli sürede yetismeyi önlerine hedef olarak koymalıdırlar. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: The aim of this study is to compare the recidency training in The Faculty of Medicine of Adnan Menderes University, which is a recently established one, with that in the Faculty of Medicine of Ege University, one of the well-established universities of Turkey. Materials and Technique: The evaluations related to various aspects of the recidency training by 115 residents at Adnan Menderes Univerisity (ADU) and by 142 residents at Ege University were compared. Results: In nearly all parts of the 34 parameters considered, residents at Adnan Menderes University(ADU) evaluated their education and facilities as more negative when compared to residents at Ege University. Conclusion: ADU Faculty of Medicine, a new and small institution of education, should take well-established universities in the same region as a sample and should aim to catch up with them in a certain period. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Uzmanlık Eğitimi tr_TR
dc.subject Recidency Training tr_TR
dc.title Ege ve Adnan Menderes Tıp Fakültelerinde uzmanlık eğitimi tıpta uzmanlık öğrencisi bakış açısı ile tr_TR
dc.title.alternative Residency training at medical schools of Ege and Adnan Menderes Universities: the residents’ perspective tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR214590 tr_TR
dc.contributor.authorID TR150670 tr_TR
dc.contributor.authorID TR100551 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi, Psikiyatri Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 17 tr_TR
dc.identifier.endpage 21 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster