eArşiv@Adu

Marka bağımlılığını etkileyen faktörler: Adnan Menderes Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Armağan, Ece Aksu
dc.contributor.author Eru, Oya
dc.date.accessioned 2015-04-30T12:30:54Z
dc.date.available 2015-04-30T12:30:54Z
dc.date.issued 2007-01-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32920881&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/188
dc.description.abstract Modern pazarlama anlayısı ile birlikte tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun çözümler getirmek, pazarlamacılar için oldukça önem tasıyan konuların basında gelmektedir. Tüketicilerin bu istek ve ihtiyaçlarını belirleyebilmek için, tüketici davranısları ve bu davranısları etkileyen faktörleri incelemek gerekmektedir. Tüketim insanların hayatında vazgeçemeyecekleri davranıslardan bir tanesidir. Günümüzün rekabetçi ortamında ürünler arasındaki açık ve somut farklar azalmaya baslamıstır. stedikleri her türlü bilgiye kolaylıkla ulasabilen tüketicilerin karar verme asamasında etkilendikleri faktörlerden birisi de bir firmanın digerlerine göre yarattıgı farklar olmaktadır. Bu farkları yaratan unsurlardan biri olan marka, ürünün islevsel amacının ötesinde o ürünün degerini arttıran bir isim, sembol, tasarım ya da isarettir. Marka, ürünler için ayırt edici bir özelliktir. Tüketiciler, kendilerine verdigi deger için markaları tercih etmektedirler. Markalar, hem firmalar hem de tüketicilerin tercihlerini belirlemede önemli rol oynamaktadır. Kendi markalarının uzun dönemli bir satıs ve kâr grafigi çizmesini isteyen firmalar, var olan müsterilerini ve ileride müsteri olmasını istedikleri potansiyel tüketicileri markalarına bagımlı hale getirmeyi hedeflemektedirler. Bu açıdan bakıldıgında marka bagımlılıgı, firmalar için oldukça önemli bir konu halini almaktadır. Marka bagımlılıgını etkileyen faktörleri ögrenmeyi amaçlayan bu çalısmada tüketicilerin marka bagımlılıklarını etkileyen faktörler nelerdir sorusuna yanıt aranmaktadır. Bu amaçla, Nazilli ..B.F' de okuyan 365 ögrenci üzerinde bir anket çalısması yapılmıstır. Anket sonuçları, faktör ve regresyon analizleri ile analiz edilmistir. Arastırma sonucunda, Nazilli ..B.F ögrencilerinin cep telefonu seçimlerinde marka bagımlılıklarını etkileyen faktörlerin, ürünün teknik özellikleri, ürünün markasına duyulan inanç ve üretici firmaya duyulan güven oldugu sonucuna varılmıstır. Bring comfortable solutions for the consumers want and needs is a very important subject for the marketers in the modern marketing understanding. For determinig these wants and needs of consumers, consumer behaviour and the factors which affects costumer behaviours must be researched. Consumption is one of the behaving that people could not give up in their lifes. In todays competitive word, products become more similar. Today, consumers can reach information which they want to learn about products that they want to buy. In their purchase decision, consumers affected by the differences that the creation of firms from the others. Brands are one of the creativity of the firms. Brands are some signs, conceptions, logos that increase the value of products. Consumers prefer brands for their value . Brands have a great role both of firms and consumer?s preferences. The firms who wants a long time profit, they targeting to bring all of their consumers being loyal for their brands. For this reason, brand loyalty is a very important subject for the companies. In this study, it is being to measure the effects which affects brand loyalty and wants to learn what are the factors which affects consumer?s brand loyalty. For this reason, it has been made a survey in Adnan Menderes University, on 365 students. The results of the survey, has been analized by regretion and factor analises. As a result of the study, technical properties, the belief of products brand, and the trust of the company are the factors which affects the brand loyalty for the purchasing behavior of the students on their mobile phone preference. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi tr_TR
dc.subject Cep telefonu tr_TR
dc.subject Mobile phone tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Brand tr_TR
dc.subject Marka bağımlılığı tr_TR
dc.subject Brand loyalty tr_TR
dc.subject Tüketici davranışı tr_TR
dc.subject Consumer behavior tr_TR
dc.title Marka bağımlılığını etkileyen faktörler: Adnan Menderes Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative The factors of affecting brand loyalty : A study on the students of Adnan Menderes Universtiy tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster