Abstract:
Çalısmanın konusunu, sosyal bir hizmet olan sigorta hizmetinin geleneksel pazarlama karması bilesenleri ile sadece hizmetler alanında gelistirilen genisletilmis pazarlama karması elemanları açısından incelenmesi olusturmaktadır. Bu konuya yönelmenin sebebi, sigortacılıgın tüm pazarlama karması elemanları açısından daha önce az sayıda kaynakta inceleme konusu yapılmasıdır. Çalısmanın amacı da Türkiye'de sigorta sektörü ile ilgili olarak yasanan bazı problemlerin saptanması, sigorta hizmetinin pazarlanması için gerekli uygulamaların ve sigorta pazarlama stratejilerinin ortaya konulmasıdır. Tez çalısmasında, sigortacılıgın temel ilkelerini, pazarlama ve sigorta pazarlama tekniklerini, sigorta sektörünün genel açıdan ve pazarlama açısından sorunlarını içeren, literatürde mevcut yerli ve yabancı kaynaklardan genis ölçüde yararlanılmıstır.
The subject of this study is to examine traditional marketing mix components of insurance service, which is a social service, with extended marketing mix elements of which only developed in services. The reason to study this subject is that there were very limited studies in insurance on all marketing mix elements. The goal of this study is to determine some problems in insurance sector, to present implementation of insurance service marketing, and to prove strategies for insurance marketing in Turkey. In this thesis, available domestic and foreign literature have been used widely to explain the basic principles of insurance, marketing and insurance marketing technics, and the difficulties in insurance sector and of marketing.