eArşiv@Adu

Yaşlı bakım teknikerliği programı : yeni bir meslek dalı için öğrencilerin beklentileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Saruhan, Gülnur
dc.contributor.author Kiraz, Emine Didem Evci
dc.contributor.author Ergin, Filiz
dc.contributor.author Beşer, Erdal
dc.contributor.author Başaloğlu, Hulki
dc.date.accessioned 2016-02-12T13:32:42Z
dc.date.available 2016-02-12T13:32:42Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Saruhan, G., Kiraz, E. D. E., Ergin, F., Beşer, E., Başaloğlu, H. (2013). Yaşlı bakım teknikerliği programı : yeni bir meslek dalı için öğrencilerin beklentileri. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 14(2), 19-23. tr_TR
dc.identifier.issn 2149-9063
dc.identifier.uri http://meandrosmedicaljournal.org/article_9194/Adnan-Menderes-University-Elder-Care-Technician-Program-Students-Expectations-For-Trade-Branch
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1814
dc.description.abstract AMAÇ: Dünya'da yaşlı nüfus artmaktadır. Yaşlanma ile birlikte bağımlılık ve bakım hizmetlerine olan ihtiyaç artmaktadır. Yaşa ilişkili fiziksel, ruhsal ve çevresel değişimleri izleme, değerlendirme, kontrol etmek için girişimlerde bulunulması gerekebilir. Bu araştırmanın amacı yaşlı bakım teknikerliği programında okuyan öğrencilerin meslekleri ile ilgili gelecekten beklentilerini belirlemek ve bu beklentilerini yeni bir hizmet modeli oluşturma bakımından değerlendirmektir. GEREÇ ve YÖNTEM: Türkiye'deki 6'sı devlet üniversitelerinde, diğerleri vakıf üniversitelerinde olmak üzere toplam 12 "Yaşlı Bakım Teknikerliği Meslek Yüksekokulu" bulunmaktadır. "Yaşlı Bakım Teknikerliği Programı" 2010-2011 yılında, 49 öğrencisiyle Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'nda eğitime başlamıştır. Bu tanımlayıcı araştırmada, araştırma aracı olarak yarı-yapılandırılmış bir anket formu kullanılmıştır. BULGULAR: Öğrencilerin yaş ortalaması 21.1±3.6'dır. Öğrencilerin %37.5'i bu programı kendisinin seçtiğini belirtmiştir. Öğrencilerin %77.5'in geleceğe yönelik kaygıları olduğunu belirtmiştir. Kaygının temel nedeni, gelecekte iş bulamama olarak belirtilmiştir. Katılımcıların %72.5'i bu programı seçtikleri için pişman olmadıklarını belirtmiş, ancak birinci yılda verilen eğitimin iş hayatları için yeterli olmadığını düşünmektedir. Katılımcıların sadece %22.4'ü mezun olduktan sonra mesleklerini yapmayı düşünmektedir. SONUÇ: Teknikerler yaşlı bakımında oldukça iyi birer destek personeli olabilirler. Ancak öğrencilerin gelecek kaygıları ortadan kaldırabilmek için, eğitimin kalitesi ve istihdam olanaklarının sağlanması dikkate alınmalıdır. Bu çalışmanın, yeni bir program için veri tabanı sağlaması bakımından yararlı olduğu düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract PURPOSE: Elderly population is increasing in the world. Along with old age, dependency and need for care services increases. Interventions need to be required to monitor, evaluate and control age-related physical, psychological and environmental changes. The aim of this study was to determine students' future expectations about their professions who were educating in “Elder Care Technician Program” and to evaluate these expectations in terms of developing a new sevice model. MATERIAL and METHODS: There are 12 "Elder Care Technician High Schools", 6 of which is in stateuniversities and the others in foundational-universities, in Turkey. "Elder Care Technician Program" started training by 49 students in 2010-2011 in Adnan Menderes University Nazilli High School. In this descriptive study, a semi-structured questionnaire was used as a research tool. RESULTS: The mean age of the students was 21.1+3.6. 37.5% of students stated that they chose the program by themselves. 77.5% of the students stated that they were concerned for the future. The main reason for anxiety was stated as unable to find a job in the future. 72.5% of the participants were not regretful to choose this program, but they thought education which was given in the first year was not enough for their work life. Only 22.4% of the participants thought that they would do their professions after graduation. CONCLUSION: Technicians can be a better support personel for elder care. But to overcome students' future anxiety, the quality of education, provision of employment facilities must take into account. This study is considered to be beneficial in terms of providing a data base for a new program. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yaşlı tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Öğrenciler tr_TR
dc.subject Sağlık Hizmet Sunumu tr_TR
dc.subject Kaygı tr_TR
dc.subject Aged tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Students tr_TR
dc.subject Delivery of Health Care tr_TR
dc.subject Anxiety tr_TR
dc.title Yaşlı bakım teknikerliği programı : yeni bir meslek dalı için öğrencilerin beklentileri tr_TR
dc.title.alternative Adnan Menderes University elder care technician program: students' expectations for trade branch tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR149973 tr_TR
dc.contributor.authorID TR10794 tr_TR
dc.contributor.authorID TR10836 tr_TR
dc.contributor.authorID TR148661 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi, Halk Sağlığı Anabilim Dalı tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 19 tr_TR
dc.identifier.endpage 23 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster