AMAÇ: Dünya'da yaşlı nüfus artmaktadır. Yaşlanma ile birlikte bağımlılık ve bakım hizmetlerine olan ihtiyaç
artmaktadır. Yaşa ilişkili fiziksel, ruhsal ve çevresel değişimleri izleme, değerlendirme, kontrol etmek için
girişimlerde bulunulması gerekebilir. Bu araştırmanın amacı yaşlı bakım teknikerliği programında okuyan
öğrencilerin meslekleri ile ilgili gelecekten beklentilerini belirlemek ve bu beklentilerini yeni bir hizmet modeli
oluşturma bakımından değerlendirmektir.
GEREÇ ve YÖNTEM: Türkiye'deki 6'sı devlet üniversitelerinde, diğerleri vakıf üniversitelerinde olmak üzere
toplam 12 "Yaşlı Bakım Teknikerliği Meslek Yüksekokulu" bulunmaktadır. "Yaşlı Bakım Teknikerliği
Programı" 2010-2011 yılında, 49 öğrencisiyle Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli Sağlık Hizmetleri Meslek
Yüksekokulu'nda eğitime başlamıştır. Bu tanımlayıcı araştırmada, araştırma aracı olarak yarı-yapılandırılmış bir
anket formu kullanılmıştır.
BULGULAR: Öğrencilerin yaş ortalaması 21.1±3.6'dır. Öğrencilerin %37.5'i bu programı kendisinin seçtiğini
belirtmiştir. Öğrencilerin %77.5'in geleceğe yönelik kaygıları olduğunu belirtmiştir. Kaygının temel nedeni,
gelecekte iş bulamama olarak belirtilmiştir. Katılımcıların %72.5'i bu programı seçtikleri için pişman
olmadıklarını belirtmiş, ancak birinci yılda verilen eğitimin iş hayatları için yeterli olmadığını düşünmektedir.
Katılımcıların sadece %22.4'ü mezun olduktan sonra mesleklerini yapmayı düşünmektedir.
SONUÇ: Teknikerler yaşlı bakımında oldukça iyi birer destek personeli olabilirler. Ancak öğrencilerin gelecek
kaygıları ortadan kaldırabilmek için, eğitimin kalitesi ve istihdam olanaklarının sağlanması dikkate alınmalıdır.
Bu çalışmanın, yeni bir program için veri tabanı sağlaması bakımından yararlı olduğu düşünülmektedir.
PURPOSE: Elderly population is increasing in the world. Along with old age, dependency and need for care
services increases. Interventions need to be required to monitor, evaluate and control age-related physical,
psychological and environmental changes. The aim of this study was to determine students' future expectations
about their professions who were educating in “Elder Care Technician Program” and to evaluate these
expectations in terms of developing a new sevice model.
MATERIAL and METHODS: There are 12 "Elder Care Technician High Schools", 6 of which is in stateuniversities
and the others in foundational-universities, in Turkey. "Elder Care Technician Program" started
training by 49 students in 2010-2011 in Adnan Menderes University Nazilli High School. In this descriptive
study, a semi-structured questionnaire was used as a research tool.
RESULTS: The mean age of the students was 21.1+3.6. 37.5% of students stated that they chose the program by
themselves. 77.5% of the students stated that they were concerned for the future. The main reason for anxiety was
stated as unable to find a job in the future. 72.5% of the participants were not regretful to choose this program, but
they thought education which was given in the first year was not enough for their work life. Only 22.4% of the
participants thought that they would do their professions after graduation.
CONCLUSION: Technicians can be a better support personel for elder care. But to overcome students' future
anxiety, the quality of education, provision of employment facilities must take into account. This study is
considered to be beneficial in terms of providing a data base for a new program.