Torun, Fulya; Dargut, Tülay(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015)
Geleneksel öğrenme ortamlarında mevcut öğrenenlerin sayısı ve öğrenme etkinliklerini gerçekleştirmek için
yetersiz olan ders süreleri temel sınırlıklar olarak sürekli dile getirilmektedir. Öğrenenlerin gereksinimlerine
cevap ...
Gümüş, Suad Sakallı; Altınsoy, Mikail(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015)
Bu araştırma, Hatay, Antakya merkez ilçesinde bulunan ve engelli öğrencilere hizmet veren 13 devlet ilk öğretim
okulunda görev yapan rehber öğretmenlerle gerçekleştirilmiş bir durum çalışmasıdır. Söz konusu okullarda
herhangi ...
Kuzucu, Yaşar; Bulut, Betül; Özçelik, Şeyda; Soydemir, Feride Melek(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015)
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğini
belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 342 (185 kadın 157 erkek) üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. ...
Kuzucu, Yaşar; Tunçer, İrem; Aksu, Şeyma(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015)
Araştırmanın temel amacı, ilişkilerde bilişsel çarpıtma ve öz-kontrol ilişkisinde, bir aracı değişken olarak sürekli
öfkenin oynadığı rolü incelemektir. Araştırmanın örneklem grubunu 256 (150 kadın 106 erkek) üniversite ...
Anıl, Fatih; Sarpkaya, Ruhi(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Bu çalışmanın amacı fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ve “Maddenin Yapısı ve Özellikleri”
ünite kavramlarına yönelik ilköğretim öğrencilerinin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya
çıkartmaktır. ...
Minas, Recep; Gündoğdu, Kerim(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Bu çalışmanın amacı fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ve “Maddenin Yapısı ve Özellikleri”
ünite kavramlarına yönelik ilköğretim öğrencilerinin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya
çıkartmaktır. ...
Özkubat, Seda(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Okul öncesi eğitimden istenilen oranda verim alınabilmesi programa, personele, uygulanan yöntem ve
tekniklere bağlı olduğu kadar kurumlara fiziksel anlamda sağlanan koşullara da büyük ölçüde bağlıdır. Sınıf içi
ve dışı ...
Değirmençay, Şerif Ali; Kasap, Gonca(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Bu çalışmanın amacı, hizmet öncesinde öğretmen adaylarına mesleki beceri ve deneyimler kazandırmayı
amaçlayan Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin, öğretmen adayları açısından etkililiğini
tespit etmektir. ...
Coşkun, Nihan; Gündoğdu, Kerim(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Bu araştırma ile 2012 yılında tanıtılan 4+4+4 eğitim sistemine eleştirel bakış açısıyla yaklaşılması
amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerine dayalı olarak, doküman analizi tekniği kullanılarak ulaşılan
literatür ...
Eskici, Menekşe; Özen, Raşit(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Bu çalışmada Öğretmen Adayları İçin Fen ve Teknoloji Derslerinde Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulamaya
Yönelik Öz Yeterlilik İnanç Ölçeği tüm branşlardaki öğretmenlere uygulanabilecek şekilde uyarlanmıştır.
Gerekli izinler ...
Aktürk, Yasemin; Taş, Ayşe Mentiş(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011)
Bu çalışmanın genel amacı; ilköğretim okullarında görev yapan 1. sınıf öğretmenlerinin ilk okuma-yazma
öğretiminde kullanılan “Ses Temelli Cümle Yöntemi”ne ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama
modelinde ...
Girgin, Yüksel(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009)
Temelde dinamik bir yapıya sahip olan eğitim programları, nitelikli, eğitilmiş insan gücünü, toplumun ihtiyaçlarına uygun
biçimde ve istenilen kalitede yetiştirebilmek için, belirli aralıklarla, tarafsız olarak gözden ...
Ersoy, Esen; Başer, Neşe(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011)
Araştırmanın amacı, ilköğretim düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerini
belirlemektir. Araştırma grubunu, İzmir ilindeki bir devlet ve birde özel okulunun ikinci kademesinde öğrenim
gören 311 ...
Ercoşkun, Muhammet Hanifi; Ada, Şükrü(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Durum çalışmasına dayalı olarak yapılan bu nitel araştırma, etkili sınıf yönetimi oluşturmada sınıf
öğretmenlerinin yeni rollerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada verileri toplamak amacıyla
araştırmacı ...
Saraçaloğlu, Asuman Seda; Uça, Sanem; Baydilek, Nisa Başara; Coşkun, Nihan(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Araştırmanın evrenini Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğrenim gören
488 ...
Özkubat, Seda(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Çocukların ilgileri doğrultusunda belirlenmiş eğitsel değeri olan herhangi bir konunun derinlemesine
incelenmesi olarak tanımlanan proje yaklaşımı, son yıllarda okul öncesi eğitimde sıklıkla yer almaya başlamıştır.
Merak ...
Öztürk, Müslüm; Akgün, Özcan Erkan(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerinin olumlu-olumsuz etkilerine ve eğitsel
bağlamda kullanılmasına yönelik görüşleri, öğrencilerin demografik özelliklerine göre incelenmiştir. Araştırma
ilişkisel ...
Turan, Zeynep; Küçük, Sevda; Gündoğdu, Kerim(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
Teknolojinin hayatın her alanında yer aldığı günümüzde, eğitimde teknoloji entegrasyonunun başarılı bir
şekilde gerçekleştirilebilmesi için öğretmenlerin bu teknolojileri iyi bir şekilde kullanması gerektiği kadar,
onları ...
Saraçaloğlu, Asuman Seda; Gencel, İlke Evin; Çengel, Meltem(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011)
Araştırmada öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından ortaöğretim öğretmenlerinin öğretme sürecindeki
davranışları irdelenmiştir. Bu amaçla, 667 lise öğrencisi ile bu öğrencilerin ders aldığı 121 öğretmene,
Saracaloğlu ...
Işık, Gamze; Yenice, Nilgün(Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2012)
Bu araştırmanın temel amacı İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenme stillerinin tespit edilmesi ve
öğrencilerin öğrenme stilleri ile sahip oldukları sorgulayıcı öğrenme becerileri arasında bir ilişki olup
olmadığının ...