eArşiv@Adu

Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının girişimcilik bilgi ve beceri düzeyleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Aladağ, Elif
dc.contributor.author Çelik, Osman
dc.date.accessioned 2016-02-10T12:35:54Z
dc.date.available 2016-02-10T12:35:54Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.date.submitted 2014
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51481547&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1736
dc.description.abstract Bu çalışmada eğitim fakültelerinde Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği okuyan öğretmen adaylarının girişimcilik bilgi ve beceri düzeylerinin ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın modeli olarak da tarama modeli ele alınmıştır. Araştırmanın evrenini Marmara, Gazi ve Adnan Menderes Üniversitesi'nin Sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmenliği bölümünü okuyan öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise bu üniversitelerin eğitim fakültesindeki Sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmenliği birinci öğretiminde okuyan birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak bilgi düzeyini ölçen çoktan seçmeli test ve beceri düzeyini ölçen likert tarzı ölçek olmak üzere iki ayrı anket kullanılmıştır. Araştırmada 513 kişiden sağlıklı veriler elde edilmiş ve bu kişilerden elde edilen verilere bakıldığında girişimcilik bilgi ve beceri düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı ortaya çıkmıştır. Araştırmada ayrıca ilgili üniversitelerde okuyan birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin girişimcilik bilgi ve beceri düzeyleri açısından istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Yine araştırmada Sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının girişimcilik bilgi ve beceri düzeyini etkilediği düşünülen birtakım alt problemlere de yer verilerek istatiksel sonuçlara varılmıştır Sonuç olarak üniversitelerin eğitim fakültelerinde girişimciliğe yönelik yeterli düzeyde eğitim verilmediği yargısına varılmıştır. Bu bağlamda eğitim fakültelerinde girişimcilik bilgi ve beceri düzeyinin gelişmesi için gerekli çalışmaların yapılması gerektiği düşüncesine ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Through this study, it is aimed to determinate the entrepreneurship knowledge and skill level of teacher candidates who have been studying primary school teaching and social studies teaching in the faculties of education. Accordingly, the quantitative research methods have been used within the study. The survey model has been applied as the study model. Population consists of university students in the first and fourth class that study at universities Marmara University, Gazi University University and Adnan Menderes University. The sample of the study has been constituted by taking a group from among first-class and fourth-class students studying in daytime education of these universities. Two questionnaires which measure the knowledge and skill level have been used during the study. The research data obtained from 513 people and looking to data obtained from the knowledge and skill level of entrepreneurship there is not a significant relationship between emerged. The study also related first and fourth grade students are studying in universities entrepreneurship in terms of knowledge and skill levels statistically significant differences were not found. Still, the Primary School and Social Studies teacher candidates affect the level of knowledge and skills of entrepreneurship, some thought to be given to the lower statistical conclusions to problems in the area. As a result, it is figured out that the educational faculties of universities are not sufficient in training for entrepreneurship. In this context, it can be said that necessary studies should be done to develop the level of knowledge and skill as required in education faculties. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Girişimcilik tr_TR
dc.subject Girişimcilik Eğitimi tr_TR
dc.subject Üniversite tr_TR
dc.subject Sosyal Bilgiler Eğitimi tr_TR
dc.subject Entrepreneurship tr_TR
dc.subject Entrepreneurship Education tr_TR
dc.subject University tr_TR
dc.subject Social Studies tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.title Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının girişimcilik bilgi ve beceri düzeyleri tr_TR
dc.title.alternative Identification of the level of enterprising, knowledge and ability of the students studying prmary school teaching and social studies teaching at faculty of education tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster