eArşiv@Adu

6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında çocuk edebiyatı ürünlerin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Akkaya, Mustafa
dc.contributor.author Açık, Ümit
dc.date.accessioned 2016-02-10T12:32:50Z
dc.date.available 2016-02-10T12:32:50Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.date.submitted 2014
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=54403066&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1733
dc.description.abstract Sosyal bilgiler, konu alanı ve içeriği gereği insanı hedef alır. Bunun yaparken de sözlü ve yazılı edebi türlerden yararlanmaktadır. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler ders kitaplarında sözlü ve yazılı çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanım durumunu karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Araştırmada amaçlanan 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanım durumunun tespitidir. Bu amaç doğrultusunda probleme dair genel bilgilerin aktarılmasının ardından kuramsal temeller ve ilgili alan yazımına yer verilmek suretiyle çalışmada, ders kitaplarında çocuk edebiyatı türlerinin hangilerinin kullanıldığı, kullanım sıklıkları doküman inceleme yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmada, kullanılan edebi metinlerin kullanım sıklıkları her kitap açısından ünite bazında araştırılmış, tablolaştırılarak ifade edilmiştir. Kitaplarda bulunana ürünler daha sonra türlerine göre değerlendirilmiştir. Araştırmanın son bölümünde ise elde edilen bulgular yorumlanarak 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının çocuk edebiyatı türlerinin kullanımı bakımından sahip olduğu olumlu ve olumsuz görülebilecek niteliklerinin tespitine ve bu tespitlerin ışığında çeşitli önerilere, çalışmanın sonunda yer verilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Due to the necessity of its theme and content, social studeies object people. While doing this, social studies utilize spoken and written literary kinds. The aim of this study is to state relatively the situation of the usage of spoken and written children literature products in social studies course boks. In this research, it is intented to identify the status of usage the children literature products in social studies course boks for grade 6 and 7. For this purpose, after transfering general information about the problem, it is investigated that which species of children literauture are used and frequency of usage by using document examining methods in the study, on the condition that institutional basis and related fields texts. The frequency of usage of the literary texts that used in the research were investigated in the basis of units for each book and expressed by dragrams. The products in the coursebooks were evaluated according to their kinds. İn the final part of study, the detection of positive and negative attributes of the usage of children literature kinds in social studies coursebooks for grade 6 and 7 and various examples through these detections were given places by interpreting the information obtained. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Sosyal Bilgiler tr_TR
dc.subject Çocuk Edebiyatı tr_TR
dc.subject Ders Kitabı tr_TR
dc.subject Social Studies tr_TR
dc.subject Children Literature tr_TR
dc.subject Coursebook tr_TR
dc.title 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında çocuk edebiyatı ürünlerin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Status of usage the children literature products i̇n social studies course boks for grade 6 and 7. tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster