eArşiv@Adu

Erken çocukluk döneminde verilen satranç eğitiminin ilkokula hazır bulunuşluğa etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Koçyiğit, Sezai
dc.contributor.author Kaynar, Fatih
dc.date.accessioned 2016-02-10T12:30:04Z
dc.date.available 2016-02-10T12:30:04Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.date.submitted 2014
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52905351&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1730
dc.description.abstract Türkiye'de erken çocukluk eğitimi verilen kurumlarda çocuklara okul öncesi eğitim programında ön görülen kazanımların getirdiği etkinliklerin yanında yüzme, dans, drama ve satranç gibi çeşitli etkinlikler sunulmaktadır ancak bu etkinlikler çocukların gelişimlerine ve bir sonraki eğitim yaşantılarına nasıl bir etki yapmaktadır' Bu araştırmanın amacı erken çocukluk döneminde verilen satranç eğitiminin çocukların ilkokula hazır bulunuşluklarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bağımsız anaokullarından yansız atama ile seçilen beş-altı yaş grubu satranç eğitimi alan 30 çocuk, satranç eğitimi almayan 30 çocuk olmak üzere toplam 60 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada anaokulu çocuklarının okul olgunluklarını belirlemek amacıyla Metropolitan Olgunluk Testi, sosyal becerilerini belirlemek amacıyla PKBS Anasınıfı ve Anaokulu Davranış Ölçeği B Formu dikkat toplama becerilerini belirlemek amacıyla ise FTF-K Beş Yaş Çocukları İçin Dikkat Toplama Testi kullanılmıştır. Testler çocuklara ön test ve son test olarak uygulanarak deney grubu ve kontrol grubu çocuklar arasında anlamlı fark oluşup oluşmadığına bakılmıştır. Araştırma sonucunda erken çocukluk döneminde verilen satranç eğitiminin çocukların genel okul olgunluğunu, sosyal becerilerini ve dikkat toplama becerilerini anlamlı düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmış ayrıca erken çocukluk döneminde verilen satranç eğitiminin Metropolitan Olgunluk Testinin alt testlerinde kelime anlama ve genel bilgi düzeyinde anlamlı bir fark oluşturmadığı bunların dışında testin alt testlerini oluşturan cümle olgunluğu, sayı olgunluğu, eşleştirme ve kopya etme becerilerinde anlamlı düzeyde fark oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In Turkey, early childhood education institutions offer several activities like swimming, dancing, drama and chess besides the activities that are required by the preschool education curriculum. But how do these activities affect early childhood development and children's further education' This study aims to examine the effects of early childhood chess education activities on children's school readiness. Levels the study group of the research is composed of 60 children in total, 30 of whom receive chess education and 30 of whom do not. The children enrolled in chess classes are at the age of five-six and selected through random selection from Ankara's independent preschools under the Ministry of National Education. Within the scope of this research, Metropolitan Readiness Test was used in order to measure the school readiness of preschool children; B form of PKBS Preschool and Kindergarten Behavior Scales was applied in order to assess preschoolers' social skills; (FTF-K) Attention Test for Five-Year-Old Children was administered to determine concentration skills. Pretests and post-tests were applied to both experimental and control groups to find out whether there was any significant difference between the children's skills. Study results revealed that early childhood chess lessons had a significant effect on school readiness, social and concentration skills. However, while there was no significant difference with respect to the early childhood chess education's effects on two subtests (word recognition and general knowledge) of the Metropolitan Readiness Test, significant differences were found for other subtests like sentences, numbers, matching and copying skills. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Erken Çocukluk tr_TR
dc.subject Satranç Eğitimi tr_TR
dc.subject İlkokula Hazır Bulunuşluk tr_TR
dc.subject Early Childhood tr_TR
dc.subject Chess Education tr_TR
dc.subject Elementary School Readiness. tr_TR
dc.title Erken çocukluk döneminde verilen satranç eğitiminin ilkokula hazır bulunuşluğa etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effects of early childhood chess education on elementary school readiness of children tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Sınıf Öğretmenliği) Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster