eArşiv@Adu

Aktif öğrenme tekniklerinin 4. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine ve dinlemeye yönelik tutumlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Karasakaloğlu, Nuri
dc.contributor.author Kılınç, Kadir
dc.date.accessioned 2016-02-02T13:54:31Z
dc.date.available 2016-02-02T13:54:31Z
dc.date.issued 2015-01-01
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52806335&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1654
dc.description.abstract In this research, it was aimed to determine the effect of active learning techniques on 4th grade students‟ listening comprehension skills and attitudes towards listening. The research was carried out with the participation of the 4th grade students who enrolled in Tire Merkez Menderes Primary school in city of Ġzmir. Study group of the research was composed of 56 4th grade students. In order to assess the listening skills of the students, one narrative and one instructive text have been chosen and a listening comprehension achievement test was developed. Achievement test and Attitudes Towards Listening Scale developed by the researcher were administered as pretest measures. Data obtained from students‟ responses was analyzed with SPSS 18 package program and it was observed that there were no significant differences between the 4th grade class sections. Therefore, 4/A class (28 students) was assigned as experimental group and 4/B class (28 students) was assigned as control group. Listening training composed of course plans organized with active learning techniques were provided to students in experimental group through 8-weeks by the researcher. However, courses of control group were carried out by the classroom teacher. In order to evaluate mean group differences, Achievement Test and Attitudes Towards Listening Scale used as pretest measures were administered again as post-test measures. In the end of the research, when Achievement Test scores and Attitudes Towards Listening Scale scores were examined, it was determined that there were significant differences in favor of experimental group. As a result, it can be said that active learning techniques improved listening skills and attitudes towards listening positively. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma; aktif öğrenme teknikleriyle hazırlanmış ders içeriklerinin öğrencilerin dinlediğini anlama becerisini ve dinlemeye yönelik tutumlarını nasıl etkilediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılında, İzmir ili Tire ilçesindeki Merkez Menderes İlkokulu‟nda uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 4/A ve 4/B sınıflarında öğrenim gören 56 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin dinleme düzeylerini belirlemek için bir adet öyküleyici, bir adet bilgilendirici metin seçilmiş ve bu metinlere yönelik dinlediğini anlama başarı testi geliştirilmiştir. Başarı testleriyle beraber öğrencilere, araştırmacı tarafından geliştirilen Dinlemeye Yönelik Tutum Ölçeği ön test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar SPSS 18 programında analiz edilmiş ve aralarında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Aralarında anlamlı farklılık bulunmayan bu sınıflardan 4/B sınıfı deney (28 öğrenci) , 4/A sınıfı (28 öğrenci) kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilere 8 hafta boyunca aktif öğrenme teknikleriyle düzenlenmiş ders planları aracılığıyla dinleme eğitimi verilmiştir. Kontrol grubundaki dersler sınıf öğretmeni aracılığıyla yürütülmüştür. Uygulamaların sonunda ön test olarak sunulan başarı testleri ve tutum ölçeği gruplar arasında farklılıkları değerlendirmek amacıyla son test olarak da kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin başarı testlerinden ve Dinlemeye Yönelik Tutum Ölçeği‟ nden elde ettikleri puanlar incelendiğinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçtan hareketle aktif öğrenme tekniklerinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerini geliştirdiği ve dinlemeye yönelik tutumlarını olumlu yönde değiştirdiği söylenebilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Dinleme tr_TR
dc.subject Dinlediğini Anlama tr_TR
dc.subject Aktif Öğrenme Teknikleri tr_TR
dc.subject Dinlemeye Yönelik Tutum tr_TR
dc.subject Listening tr_TR
dc.subject Listening Comprehension tr_TR
dc.subject Active Learning Techniques tr_TR
dc.subject Attitude Toward Listening tr_TR
dc.title Aktif öğrenme tekniklerinin 4. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine ve dinlemeye yönelik tutumlarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative Effect of active learning techiques on 4th grade students' listening comprehension skills and attidudes towards listening tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster