eArşiv@Adu

Yeni medya kullanımındaki akış deneyiminin risk algısı ve online turistik satın alma niyetine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yüksel, Atila
dc.contributor.author Yanık, Akan
dc.date.accessioned 2016-02-02T13:36:40Z
dc.date.available 2016-02-02T13:36:40Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.date.submitted 2014
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51415490&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1640
dc.description.abstract Turizm ürününün kendine has özellikleri göz önüne alındığında sadece soyut bilgilerle ve vaatlerle değerlendirilmesi ve turistin bu soyut bilgilerle satın alma sürecini yönetmesi zorunluluğu turizm sektörünü bilgi endüstrisiyle bütünleştirmiştir. Yeni medyalar öncesi yalnızca niteliksel bilgileri taşıyan teknolojiler artık sosyal ve hedonik ihtiyaçları karşılayan bir sistem haline dönüşmüştür. Yeni medyalarla birlikte artık profesyonel içeriktense sosyal içerikleri tercih eden turistler turizm ürününün doğasında olan belirsizliği ve risk algısını azaltmak için sosyal bir onaya ihtiyaç duyarlar. Turistin sosyal onaya olan ihtiyacı onu yeni medyalarla daha yoğun bir akışa götürmektedir. Bu noktada yaşanılan akışın doğru yönetimi ve bu akış sürecinde sosyal içeriklere karşı servis edilen geribildirimler turistin satın alma niyetini pozitif şekilde etki edeceği düşünülebilir. Bu nedenle doktora tezinde bilgi yoğun bir endüstri haline dönüşen turizm sektöründe turistlerin satın alma niyetini birinci dereceden etkileyen risk algısı, yeni medya ve akış teorisi ekseninde ele alınmış ve değerlendirilmiştir. Yeni medyalarda yaşanılan akışın artması turistik risk algısını azalttığı ve satın alma niyetini arttırdığı bulgularla sunulmuştur. Tüm bulgular çok geniş bir sahada yapılan taramalarla multidisipliner boyutta ele alınmış ve karşılaştırılmıştır. Multidisipliner literatür sahası farklı bakış açılarını yaratmış ve tartışma bölümünde vurgulandığı üzere birçok kavramın eleştirilmesini sağlamıştır. tr_TR
dc.description.abstract Considering specific properties of the tourism product, assessment only with abstract information and promises and tourist's requirement of managing purchase process with such abstract information have integrated tourism sector with information industry. Tourists who prefer social content over professional content in purchasing process with new media fall in need of social approval to reduce ambiguity that is inherent to the tourism product and the rick perception created by this kind of ambiguity. Tourists’ need for social approval steers them towards a more intensive flow with new media. It can be considered that correct management of the flow at this point and feedback served for social contents in this flow processes will put a positive effect on the purchase intent. Therefore, this doctoral thesis discusses and evaluates risk perception which directly affects tourists’ purchase intent in tourism sector that has turned into an information intensive industry, on the axis of new media and flow theory. It is asserted with findings that increased flow with new media reduces touristic risk perception and increases the purchase intent. All findings are considered in a multidisciplinary dimension and compared with wide scale surveys. The multidisciplinary literature area creates different perspectives and allows criticism of many concepts as emphasized in the discussions section. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İnsan-Teknoloji Etkileşimi tr_TR
dc.subject Akış Teorisi tr_TR
dc.subject Yeni Medya tr_TR
dc.subject Risk Algısı tr_TR
dc.subject Online Turistik Satın Alma Niyeti tr_TR
dc.subject Human-Technology Interaction tr_TR
dc.subject Flow Theory tr_TR
dc.subject New Media tr_TR
dc.subject Online Risk Perception tr_TR
dc.subject Online Touristic Purchase Intention tr_TR
dc.title Yeni medya kullanımındaki akış deneyiminin risk algısı ve online turistik satın alma niyetine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of flow experience in new media usage on risk perception and online touristic purchase intention tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR18736 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster