eArşiv@Adu

Acarlar beldesinde okul terkleri ve devamsızlık sorunu

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yengin Sarpkaya, Pınar
dc.contributor.author Köse, Nur
dc.date.accessioned 2016-02-02T12:23:30Z
dc.date.available 2016-02-02T12:23:30Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.date.submitted 2014
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51972863&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1609
dc.description.abstract Bu araştırma, Acarlar Beldesinde okul terkleri ve devamsızlık sorunlarına yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerin nasıl yaklaştıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Katılımcıların gözüyle devamsızlığın öğrenciye etkileri, devamsızlığın nedenleri, devamsızlık durumunda yapılanlar ve katılımcıların önerileri saptanmıştır. Araştırma var olan durumu saptamada derinlemesine bulgulara ulaşmak için, nitel durum desenine göre biçimlendirilmiştir. Üzerinde çalışılan durum, Acarlar'daki okul terkleri ve devamsızlığıdır. Araştırma verilerini elde etmek için yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma, Aydın ili İncirliova ilçesinin Acarlar Beldesinde bulunan üç ilköğretim okulundaki yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, 7 yönetici, 9 öğretmen, 5 öğrenci ve 6 veliden oluşmaktadır. Görüşmelerden elde edilen bulgular NVivo 7 nitel veri çözümleme programıyla betimsel analiz ve içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmanın başlıca sonuçları aşağıda verilmiştir: • Devamsız öğrencilerin kişisel özellikleri, akademik olarak başarısız, özgüven eksikliği olan, amaçsız, ilgiye muhtaç ve okulu sevmeyen; ailevi özellikleri de, ilgisiz aile, parçalanmış aile ve maddi durumu kötü ailedir. • Devamsızlığın kişisel nedenleri: okulu sevmeme, amaçsızlık, özgüven eksikliği; ailevi nedenleri: okula önem vermeme, küçük yaşta evlenme, mevsimlik işçi, bir işte çalıştırma, kardeşlerine baktırma; çevresel nedenleri: akran etkisi, internet bilardodur. • Katılımcıların önerilerinden bazıları: okulun cazip olması, yatılı okul olması, kardeş bakımı için kreş olması, okula göndermeyen veliye ceza olması, maddi destek ve kurumsal işbirliğinin olmasıdır. tr_TR
dc.description.abstract This study was conducted with the purpose of determining how administrators, teachers, students and parents approach towards dropout and truancy in Acarlar District. In addition, the effects of truancy on students, the reasons of truancy, what would be done in case of truancy and suggestions of applicants were detected. In the study, qualitative research method was used in order to reach the intense data that establish the present state. Observation and interview techniques of qualitative research method was chosen. This study was done with administrators, teachers, students and parents in 3 primary schools in Acarlar District, İncirliova County, Aydın Province. It was made up of 7 administrators, 9 teachers, 5 students and 6 parents in total. The data taken from interviews were sorted out with content analysis and descriptive analysis in Nvivo 7 program. Hereby the results of the study: • The personal characteristics of truants are having academic failure, lack of self confidency, being aimless, being dependent on attention and not loving school. The family characteristics are indifferent family, divorced family and low-incomed family. • Personal reasons for truancy: Dislike school, aimlessness, lack of self confidency; Reasons about family: not giving importance to school, early marriage, seasonal labour, working, taking after siblings; Enviromental reasons: peer effect, internet and pool games. • Some suggestions of applicants: increasing the attraction of school, establishing board schools, nursery schools for younger siblings, fees for parents who do not let their children go to school, financial support and institutional cooperation. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Acarlar tr_TR
dc.subject Devamsızlık tr_TR
dc.subject Okul Terki tr_TR
dc.subject Erken Evlilik tr_TR
dc.subject Acarlar tr_TR
dc.subject Truancy tr_TR
dc.subject Dropout tr_TR
dc.subject Early Marriage tr_TR
dc.title Acarlar beldesinde okul terkleri ve devamsızlık sorunu tr_TR
dc.title.alternative Dropout and truancy problems in acarlar district tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster